۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۰۴۸۲۶
شیخ نعیم قاسم:

رییس جمهور باید پیش از پایان موعد قانونی انتخاب شود

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله بر لزوم انتخاب رییس جمهوری قوی و حامی مثلث ارتش، ملت و مقاومت پیش از پایان موعد قانونی تأکید کرد.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که امروز در منطقه الغبیری برگزار شد نسبت به انتخاب رییس جمهور در موعد قانونی ابراز امیدواری کرد و گفت: تجربه نشان داده است اگر گروه های سیاسی تنها به فکر مصالح خود بوده، سایر گروه ها را به حاشیه برانند و از گفتمان فتنه مذهبی استفاده کنند لبنان به سوی تنش و شکاف می رود. ولی زمانی که گروه ها با هم متفق می شوند گفتمان طایفه ای متوقف شده و فتنه از بین می رود.

 

وی افزود: رییس جمهوری که نتواند میان گروه های سیاسی توافق ایجاد کند، توانایی اداره کشور را ندارد. ما رییسی می خواهیم که از قدرت ارتش، ملت و مقاومت نهایت استفاده را برده و از این قدرت برای محافظت از لبنان بهره گیرد.

 

شیخ نعیم قاسم گروه های سیاسی را به انتخاب رییس جمهور بدون در نظر گرفتن مصالح حزبی دعوت فراخواند و تصریح کرد: اگر گروه های سیاسی از خودخواهی و تکروی خودداری ورزیده و به فکر مصالح کشور باشند مطمئنا رییس جمهور پیش از پایان مهلت قانونی انتخاب می شود.

 

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: رییس جمهور باید بر اساس توافق گروه های سیاسی انتخاب شود زیرا انتخاب آن بدون توجه به این مسأله غیرممکن است و رییس جمهور باید رأی دو سوم پارلمان را به دست آورد.

 

وی با اشاره به اینکه حزب الله همواره بر تشکیل دولت وحدت ملی تأکید می ورزد، گفت: این مسأله افتخاری برای ما به شمار می آید، ما حتی قبل از انتخابات که گمان می کردیم اکثریت آرا را کسب کنیم بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی تأکید می کردیم.

 

شیخ نعیم قاسم افزود: حزب الله  الگوی مناسبی در زمینه سیاسی به ملت ارائه کرد. قدرت حزب الله مبتنی بر قدرت پارلمانی و ملی است نه قدرت مقابله را رژیم صهیونیستی. این حزب از روز اول اعلام کرد که سلاح را تنها در برابر صهیونیست ها قرار می دهد اما در بعد داخلی به صندوق رأی روی آورده است./980/ب902/د

ارسال نظرات