۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۰۶۳۶۱

اجلاس بین المللی آزادی مسجدالاقصی در مالزی گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ اجلاس بین المللی آزادی مسجد الاقصی و دفاع از مظلوم با هدف حمایت از مردم فلسطین و تلاش برای آزادی مسجد الاقصی در شهر شاه عالم مرکز ایالت سلانگور مالزی گشایش یافت.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اجلاس بین المللی «آزادی مسجد الاقصی و دفاع از مظلوم» روز گذشته با هدف حمایت از مردم فلسطین و تلاش برای آزادی مسجد الاقصی با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در شهر شاه عالم مرکز ایالت سلانگور مالزی گشایش یافت.

 

در این اجلاس بین المللی دو روزه اندیشمندان، علما و نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان اسلام از جمله ایران، اندونزی، مصر، سوریه و قطر حضور دارند.

 

محمدحسن تبرائیان معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به نمایندگی از آیت الله محسن اراکی دبیر کل این مجمع در اجلاس بین المللی آزادی مسجدالاقصی و دفاع از مظلوم شرکت و در آن طی سخنانی بر اتحاد مسلمانان برای رسیدن به اهداف والای اسلامی تاکید کرد.

 

علی اکبر ضیایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، عبدالهادی آونگ رییس حزب اسلامی مالزی و عبدالغنی شمس الدین رییس مجمع العلما مالزی از جمله شرکت کنندگان این کنفرانس هستند.

 

در این اجلاس مسائل مهمی از جمله اتحاد امت اسلامی و وضعیت مردم فلسطین نیز مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.

 

از نکات برجسته آیین گشایش این اجلاس می توان به پخش فیلم کوتاهی اشاره کرد که در آن سخنانی از مقام معظم رهبری در مورد دفاع از فلسطین و تلاش مسلمانان برای آزادی قدس شریف پخش شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

 

در این فیلم همچنین خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس از نقش برجسته ایران در مساله فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

 

در حاشیه این اجلاس نمایشگاه کتابی با موضوعات اتحاد مسلمانان و مساله فلسطین نیز برپا شده است که در آن تازه ترین تالیفات این حوزه به زبان مالایی و انگلیسی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است./994/ب102/د

ارسال نظرات