۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۰۶۶۱۳

خشم مسلمانان انگلیس از قوانین محدود‎کننده دولت برای مدارس اسلامی

خبرگزاری رسا ـ قوانین جدید دولت انگلیس برای محدود ساختن فعالیت‎های مدارس اسلامی این کشور خشم مسلمانان را به همراه داشته است.
يک مدرسه اسلامي در انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا، قوانین جدید و محدودکننده دولت انگلیس در مورد مدارس اسلامی انتقادات شدید مسلمانان این کشور را به همراه دارد که معتقدند چنین قوانینی زمینه تبعیض و گسترش افکار منفی نسبت به مسلمانان را فراهم می کنند.
 
یکی از مقامات دولتی انگلیس در مصاحبه با روزنامه گاردین به تشریح قوانین محدودکننده مدارس اسلامی این کشور پرداخته و گفت که تمامی معلمان شاغل در این گونه مدارس از این پس باید دارای مدرک عدم سوءسابقه باشند.
 
قوانین جدید در مورد نحوه اداره مدارس اسلامی در انگلیس از ماه آینده میلادی و به وسیله وزیر آموزش و پرورش این کشور به طور رسمی اعلام شده و شامل شکل جدیدی از نظارت های شدیدتر بر فعالیت مدارس اسلامی خصوصی است.
 
معلمان شاغل در مدارس اسلامی انگلیس به موجب قوانین جدید باید به وسیله پلیس این کشور مورد بازجویی قرار گیرند.
 
استفاده از برنامه درسی تضمین کننده مبارزه با افراط گرایی از دیگر الزامات قانون جدید نحوه اداره مدارس اسلامی در انگلیس است.
 
یکی از مقامات دولتی انگلیس اعلام کرد که از این پس برنامه واحد و استانداردی در مدارس اسلامی این کشور اجرا می شود که در راستای برنامه های دولت برای مبارزه با افراط گرایی است.
 
این در حالی است که تصویب قوانین جدید برای محدود کردن فعالیت مدارس اسلامی انگلیس با انتقاد شدید مسلمانان و وزیر سابق کودکان در دولت انگلیس مواجه شده است.
 
تیم لاوتون، وزیر سابق کودکان در دولت انگلیس اعلام کرده است که قوانین جدید تبعیضی علیه مدارس اسلامی این کشور بوده و چهره این مدارس را در افکار عمومی تخریب می کند.
 
در حال حاضر 2 هزار مدرسه اسلامی در انگلیس مشغول فعالیت بوده و مقامات محلی بر این مدارس نظارت دارند./990/ب902/د
ارسال نظرات