۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۰۶۷۱۲
خالد مشعل:

مساله بیت المقدس و مسجد الاقصی در صدر برنامه‎های رهبری فلسطین قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه شهر بیت المقدس با خطرات واقعی مانند یهودی سازی، تجزیه و ویرانی روبه رو است، اظهار داشت: مسئله بیت المقدس و مسجد الاقصی در صدر برنامه های رهبری فلسطین قرار دارند.
مشعل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، " خالد مشعل" رییس دفتر سیاسی جنبش حماس سه شنبه شب در جمع شمار زیادی از مردم دوحه قطر، با تاکید بر اینکه مردم فلسطین منتظرند تا آشتی ملی فراگیر محقق شود، گفت:‌ در دیداری که با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان در دوحه داشتیم، توانستیم بخشی از اختلاف ها میان فلسطینیان را حل کنیم و پرونده آشتی ملی را به پیش ببریم.

 

وی افزود: جنبش حماس برای رسیدن به توافق با جنبش فتح و اتحاد و یکپارچگی فلسطین امتیازهای زیادی داده و برای برقراری آشتی ملی فراگیر در اراضی فلسطین آماده است تا امتیازهای بیشتری بدهد ولی حاضر نیست امتیازی به رژیم صهیونیستی بدهد و ذره ای از اراضی اشغالی فلسطین را واگذار کند.

 

خالد مشعل گفت: بدون دستیابی به آشتی ملی نمی توانیم به یک راهبرد ملی و جامع برای مقابله با اشغالگری و زیاده خواهی رژیم صهیونیستی و نیز پیشبرد روند سیاسی داخلی فلسطین برسیم.

 

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه از همه متفکران، روشنفکران ، شخصیت های سیاسی و رسانه های خبری خواست با پیگیری های مجدانه خود فضای مناسبی برای تحقق آشتی ملی در اراضی فلسطین فراهم سازند.

 

وی تاکید کرد: بدون تردید چالش های واقعی در برابر رسیدن به این هدف وجود دارد و همه ما باید تلاش کنیم تا این مشکلات از میان برداشته شوند.

 

خالد مشعل ضمن اعلام مخالفت با هرگونه گفت وگو با رژیم اشغالگر تصریح کرد گفت وگوهای صلح میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل به بن بست رسیده است و کل دنیا می داند که این رژیم مسؤول اصلی شکست گفت وگوها است.

 

رییس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: با توجه به اقدامات خودسرانه اسرائیل و بی توجهی این رژیم به قوانین و قطعنامه های بین المللی، تداوم گفت وگوها با تل‌آویو کاملا بی فایده است.

 

خالد مشعل افزود: شهر بیت المقدس با خطرات واقعی مانند یهودی سازی ، تجزیه و ویرانی روبه رو است و مسئله بیت المقدس و مسجد الاقصی در صدر برنامه های رهبری فلسطین قرار دارند .

 

وی خاطر نشان کرد: اسرائیل با اجرای سیاست یهودی سازی شهر بیت القمدس، توسعه شهرک سازی و ساخت دیوار نژاد پرستانه حایل می کوشد مشکلات مردم در کرانه باختری را دو چندان کند.

 

رییس دفتر سیاسی حماس درباره مسئله اسرای فلسطین اظهار داشت: حماس همواره نقش فعالی در زمینه آزادی اسرای فلسطینی ایفا کرده است و در آینده نیز برای ازادی همه اسیران فلسطینی از زندان اسرائیل تلاش خواهد کرد./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات