۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۰۷۰۵۴
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(116)؛

نماینده آیت الله سیستانی: نمایندگان جدید به فکر امتیازگیری نباشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر مقدس کربلا از نمایندگان جدید خواست به فکر مردم باشند و از تصویب قوانین و امتیازهای ویژه برای خود خودداری کنند.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم دوری نمایندگان جدید پارلمان از امتیازهای شخصی تأکید کرد و گفت: نمایندگان جدید باید به شدت از تحقق اهداف و مصالح شخصی خودداری کرده و تنها به فکر مصالح عمومی کشور باشند.

 

وی افزود: نمایندگان باید حضور مستمری در جلسات پارلمان داشته باشند نه اینکه به غایب همیشگی مبدل شوند. فعال شدن دفاتر نمایندگان در بغداد یا استان ها نیز ضروری است.

 

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: فعال سازی دفاتر به معنای استفاده از افراد خبره و کارآمد برای بررسی تصویب یا عدم تصویب قانون های مختلف است. این مساله سبب می شود تا رای خود را با آگاهی بدهد نه اینکه به دلایل مختلف به رای دهی بپردازد.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی استفاده از تجربه های گذشته را خواستار شد و ادامه داد: صنعت در گذشته در عراق رونق داشت، ولی هم اکنون شاهد افت شدید آن هستیم. این در حالی است که نیروی کار در عراق وجود دارد اما متاسفانه صنایعی نظیر ریسندگی به فراموشی سپرده شده است.

 

وی خاطر نشان ساخت: در زمینه کشاورزی نیز مشکلات فراوانی در عراق به وجود آمده است، زیرا با واردات کشاورزی با بهای کمتر، هیچ کشاورزی دیگر به فکر کشت نخواهد بود. پارلمان و دولت آینده باید به فکر این بخش مهم باشد و در این راستا سیاست گذاری کند./980/ب903/د

ارسال نظرات