۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۰۷۳۷۰
معاون پژوهش جامعة المصطفی:

نشر المصطفی رتبه دوم از نظر تولیدات و منشورات را در سطح کشور دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه با اشاره اینکه انتشارات این مرکز رتبه دوم از نظر تولیدات و منشورات در سطح کشور را دارد، بیان کرد: آثار این مرکز در موضوعات قرآنی و حدیثی، فقه و اصول، تعلیم و تربیت، تاریخ و سیره و علوم سیاسی است.
حجت الاسلام مهدي رجايي

 

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی رجایی معاون پژوهش جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه به اهداف دوازده گانه این مرکز در حوزه نشر اشاره کرد و گفت: ترجمه و شرح و تفسیر در حوزه قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از اهداف ما است و در این زمینه آثاری به 15 زبان زنده دنیا تدوین شده است.

 

معاون پژوهش جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه ابراز کرد: حمایت و ساماندهی از محققان و پژوهشگران این مرکز، تولید آثار مرجع مانند لغت نامه و دایرة‌المعارف، تولید کتاب‌های آموزشی و درسی، احیاء تراث، ساماندهی نشر بین‌الملل و تولید نشر الکترونیکی برخی از اهداف این مجموعه در حوزه نشر است.

 

حجت الاسلام رجایی با بیان اینکه تا پایان سال 92 در مجموع هزار و هفتصد و دو اثر در نشر المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم تولید شده است اظهار کرد: در سال 92، 171 اثر در داخل کشور و در خارج کشور  80 اثر به 8 زبان زنده دنیا در 12 کشور تولید و نشر شده است.

 

معاون پژوهش جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه افزود: 17 نشریه مختلف در داخل از کشور و 13 نشریه در خارج از کشور مکتوب شده است، کارهای علمی 6 نشریه  انجام شده و آماده چاپ است و و 3 نشریه جدید مجوز چاپ گرفته‌اند.

 

حجت الاسلام رجایی با اشاره اینکه نشر المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم رتبه دوم از نظر تولیدات و منشورات در سطح کشور را دارد، بیان کرد: آثار این مجموعه در موضوعات قرآنی و حدیثی، فقه و اصول، تعلیم و تربیت، تاریخ و سیره و علوم سیاسی است.

 

معاون پژوهش جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه بیان کرد: از این 171 اثر تولید شده در سال گذشته، 116 اثر تألیفی است و 42 اثر ترجمه بوده است که 78 اثر آن به زیان فارسی و 48 اثر به زبان عربی و بقیه به زبان­های دیگر از جمله انگلیسی و فرانسوی است؛ 107 اثر هم به تولید الکترونیک رسیده است.

 

وی با اشاره به برخی از آثار تولید شده اظهار کرد: «آشنایی جوامع شیعه و اهل سنت»، «آموزه‌های بنیادی علم اخلاق»، «حاکمیت و حکمرانی در نهج‌البلاغه»، « درآمدی بر شیعه­شناسی، راهکارهای برون رفت از معاملات ربوی»، «شاخص اسراف در جوامع اسلامی»، «فلسفه تاریخ» و «ترجمه اصول کافی به زبان فرانسه» از جمله  آثار رونمایی شده نشر المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم است./998/پ202/ق

ارسال نظرات