۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۷۸۶۵
یکی از علمای بحرین:

ایستادگی در برابر ظلم و فساد سیاسی از وظایف منبر است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین از ایستادگی در برابر ظلم و فساد سیاسی نظام حاکم به عنوان یکی از وظایف اصلی منبر و گفتمان دینی یاد کرد.
آيت الله سيد عبدالله غريفي از علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) قفول، حمایت از حقوق ملت و مبارزه با ظلم و ستم را وظیفه ای شرعی توصیف کرد و گفت: هر جنبشی که در راستای دفاع از حقوق بشر، مطالبه اصلاحات و رد هر گونه ظلم و ستم باشد و برگرفته از تکلیف شرعی باشد مورد پذیرش دین است و جنبشی که اهداف و ابزار آن از دین و شریعت به دور باشد غیر قابل قبول به شمار می آید.

 

وی با طرح سوالی درباره دخالت منبر دین در مسائل سیاسی، تصریح کرد: ایستادگی در برابر فساد سیاسی و ظلم سیاسی از وظایف گفتمان دینی است و کسانی که از منبر می خواهند نسبت به دفاع از حقوق مظلومان و مبارزه با فساد و ظلم سیاسی سکوت کند، به رسالت منبر توهین کرده اند.

 

آیت الله غریفی افزود: البته این به معنای تبدیل منبر به منبر سیاست نیست، بلکه منبر علاوه بر سیاست در اخلاق، فقه، فرهنگ، تربیت و زمینه های مختلف نیز نقش دارد. محدود ساختن گفتمان دینی و غریبه دانستن آن نسبت به سایر مسائل ظلم بزرگی به شمار می آید.

 

این عالم بحرینی حضور فعال و آگاهانه گفتمان دینی در مسائل سیاسی را بر خلاف خواسته نظام برشمرد و تأکید کرد: زمانی که بر لزوم بحث سیاسی بر روی منابر سخن می گوییم درصدد کشاندن منبر به نزاع و اختلافات سیاسی نیستیم. منبر و گفتمان دینی بالاتر از این مسائل است و باید به دور از نفاق و کذب و نزاع های سیاسی باقی بماند.

 

وی پافشاری آل خلیفه بر گزینه امنیتی را با هدف ایجاد ناامیدی میان مردم دانست و گفت: این تفکر کاملا اشتباه است، زیرا گزینه امنیتی مدت هاست که وجود دارد ولی نتوانسته است جنبش این ملت را تحت تاثیر قرار دهد.

 

آیت الله غریفی با اشاره به اینکه ملت انقلابی که شهید و زندانی تقدیم کرده است، هیچ گاه شکست نخورده و عقب نشینی نمی کند، گفت: رسانه های نظام با برنامه ریزی می خواهند این جنبش را ناکام سازند، ولی همه این تلاش ها محکوم به شکست است./980/ب902/د

ارسال نظرات