۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۰۸۳۰۱
عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی:

کرسی‎های پارلمان بر اساس واقعیت جامعه تقسیم شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق، تقسیم کرسی‎های پارلمان بر اساس مذهب و قومیت را مطابق واقعیت جامعه عنوان کرد.
شيخ همام حمودي، رييس کميسيون خارجه پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی از رهبران مجلس اعلای اسلامی و رییس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق در گفت وگو با خبرنگاران، از قانون انتخابات ابراز خرسندی کرد و گفت: قانون انتخابات سبب شد تا استان های عراق دارای نماینده واقعی در پارلمان باشند.

 

وی افزود: این قانون سبب شد تا واقعیت های دینی، مذهبی و سیاسی عراق به صورت عینی در پارلمان به نمایش گذاشته شود. سهم هر استان بر اساس تعداد ساکنان آن بدون هیچ نقصی حفظ شد.

 

حجت الاسلام حمودی تصریح کرد: البته ممکن است اشتباهاتی در سرشماری تعداد ساکنان استان ها صورت گرفته باشد، ولی این اشتباهات بر ترسیم نقشه بافت جامعه در واقعیت کرسی های بدست آمده تأثیری ندارد.

 

نماینده پارلمان عراق از تنوع مذهبی به عنوان عامل قدرت این کشور یاد کرد و ادامه داد: تنوع مذهبی و قومیتی در عراق سبب ارتباط بیشتر با دیگران شد و باید از این امتیاز در راستای مصالح ملت و کشور عراق به دور از هرگونه طایفه گری بهره برد.

 

گفتنی است 328 کرسی پارلمان عراق بر اساس تعداد ساکنان استان ها توزیع شد که 8 کرسی از این تعداد در اختیار مسیحیان، ایزدیان، صائبیان، مندائیان و شبکیان به عنوان اقلیت قرار گرفت./980/ب903/د

ارسال نظرات