۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۰۸۶۸۴
شیخ عیسی قاسم:

انکار بحران میان ملت و نظام غیرممکن است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین انکار بحران میان دولت و آل‎خلفیه را غیرممکن خواند و ادامه ظلم و ستم را ادامه بحران دانست.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد انکار بحران کنونی در این کشور را غیرممکن دانست و گفت: بحران میان دولت و ملت بحرین همچنان ادامه دارد. این بحران به دو شیوه ادامه خواهد داشت؛ یا اینکه دو طرف به ادامه ظلم راضی باشند که اساس بحران از این مساله ناشی می شود و یا اینکه هیچ توافقی صورت نگیرد که باز هم بحران ادامه پیدا می کند.

 

وی توافق با جمعیت ها را ناکافی عنوان کرد و افزود: جمعیت های جزئی از ملت هستند و نباید آنها را نماینده همه مردم دانست. هر توافقی که با این جمعیت ها صورت گیرد اگر با نارضایتی ملت مواجه شود مطمئنا تنها به عزلت این جمعیت ها و ادامه بحران می انجامد.

 

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: حضور یکی از نمایندگان این جمعیت ها در انتخابات به مثابه نمایندگی همه ملت نیست، بلکه به حامیان ملت در دولت افزوده می شود.

 

رهبر شیعیان بحرین موافقیت اکثریت ملت برای توافق را کافی خواند و ادامه داد: کسانی که در پی راه حل پایان بحران در بحرین هستند باید روش هایی را در نظر بگیرند که رضایت مردم را به همراه داشته باشد. اگر کسب رضایت همگانی غیرممکن است پس رأی اکثریت مردم کافی به نظر می رسد.

 

وی بر لزوم یکپارچگی معارضان تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: معارضان برای پایان ظلم و ستم باید مواضع یکپاچه ای اتخاذ کنند و همه در پی عدالت باشند. گفت وگو و پایبندی دو طرف به روش های مسالمت آمیز نیز می تواند به حل سریعتر بحران بینجامد./980/ب902/د

ارسال نظرات