۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۰۸۶۹۸
نصر الله:

ایران هیچ مسأله‌ای را به شرکا و دوستان خود تحمیل نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله گفت که ایران هیچگاه هیچ مسأله‌ای را به شرکا و دوستان خود تحمیل نمی‌کند و به آنها احترام می‌گذارد.
نصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت علامه شیخ مصطفی قصیر ضمن تجلیل از مقام علامه مصطفی قصیر گفت: من علامه قصیر را الگوی خود قرار می‌دهم و از همگان دعوت می‌کنم تا وی را الگوی خود قرار دهند.

 

وی افزود: ما در برابر شخصیتی قرار  داریم که خستگی را نمی‌شناخت و از همتی بالا برخوردار بود و ما همگی به اینچنین اراده‌هایی نیاز داریم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: علامه مصطفی شخصیتی صادق و زاهد در دنیا بود و به دور از زینت‌های آن زندگی می‌کرد و از کسانی بود که بدون توقعات شخصی کار می‌کرد.

 

وی با اشاره به جنبه‌های شخصیتی این عالم اظهار داشت که هر جامعه‌ای برای مقابله چالش‌های خود به این خصوصیات نیاز دارد.

 

نصر الله تصریح کرد: این شخصیت از همان آغاز شیوه آموزشی و بسیجی و تبلیغی را در پیش گرفت چه زمانی که برای تحصیل در نجف زندگی می‌کرد و چه زمانی که در لبنان بود و در این زمنیه فرهنگ مقاومت را با خود داشت و همیشه آماده بود تا به عنوان یک سرباز در خطوط مقدم جبهه با دشمن مبارزه کند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما از چندین سال پیش در برابر مقاومتی قرار داریم که در مرزهای خود با آن روبروب هستیم و در حال حاضر در سوریه برای دفاع از امت با این مقاومت همراه هستیم و اگر دست آوردهای این رهبران و برادران بزرگ نبود مقاومت پیشرفتی نداشت.

 

وی تاکید کرد که مقاومت به پایگاهی گسترده و محکم تکیه دارد.

 

نصرالله در مورد مسائل داخلی لبنان بیان داشت: کسانی حزب الله و جنبش امل را به تلاش برای متوقف کردن انتخاب رئیس جمهور متهم می‌کنند که این اتهامات هیچ اساسی ندارد.

 

سید حسن نصر الله گفت که ایران هیچگاه هیچ مسأله‌ای را به شرکا و دوستان خود تحمیل نمی‌کند و به آنها احترام می‌گذارد.

 

وی افزود: از مهمترین عوامل ثبات لبنان آرامش در گفتمان سیاسی، مذهبی و طائفه‌ای خواهد بود.

 

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان تصریح کرد که ما بر امنیت، ثبات لبنان تاکید داریم؛ چرا که این مسئله تاثیرات مثبتی به دنبال خواهد داشت و افزود که لازمه ثبات در لبنان همکاری اهالی لبنان است و صرفا مواضع بین المللی نیست.

 

وی درخواست کرد تا به دور از جشم داشت از دخالت‌های خارجی و گفت‌و‌گوی ایران و عربستان، تلاشی داخلی برای انتخاب ریاست جمهوری لبنان صورت گیرد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد کشورهایی که ملت سوریه را از رای دادن محروم کردند می‌توانستند به معارضان امکان رای دادن را بدهند.

 

وی گفت: تمامی کسانی که انتخابات سوریه را رد کرده و قبل از اجرا آن را مضحکه توصیف کردند، در واقع اراده ملت سوریه را مصادره می‌کنند.

 

نصر الله ادامه داد: جامعه بین المللی تمامی تلاش خود را برای از کار انداختن انتخابات ریاست جمهوری سوریه انجام داد.

 

وی افزود: استقبال گسترده ملت سوریه از انتخابات ریاست جمهوری، دست آورد بزرگی برای این کشور به حساب می‌آید.

 

نصر الله  گفت که ائتلاف معارضان به صورت عمدی سوری‌ها را از مشارکت در رای گیری بر حضر داشته بود و این مسئله با تکیه بر بهانه احتمال رخ دادن انفجارها بود.

 

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی در سراسر دنیا مشارکت گسترده سوری‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی کرده بودند و به همین دلیل برخی از کشورها اجازه برگزاری انتخابات را در کشورشان ندادند./980/ب102/د

ارسال نظرات