۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۰۸۷۲۸

شبکه تلویزیونی «بریتیش مسلم تی‌وی» در انگلیس راه‎اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ شبکه ماهواره‌ای «بریتیش مسلم تی‌وی» از ابتدای ماه مبارک رمضان، پخش برنامه‌های خود را آغاز می‌کند.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با افزایش جمعیت مسلمانان در انگلیس، نیاز به شبکه‌های تلویزیونی و ماهوا‌ره‌ای، بیش از پیش احساس می‌شود و شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند تا برای جذب مخاطبان مسلمان، شبکه‌هایی با برنامه‌های متنوع اسلامی راه‌اندازی کنند.

 

«بریتیش مسلم تی‌وی»(British Muslim TV) نام تازه‌ترین شبکه تلویزیونی اسلامی است که از ابتدای ماه مبارک رمضان پخش برنامه‌های خود را با موضوعات مختلف دینی آغاز خواهد کرد. شبکه‌های اسلامی از سال 2004 در بریتانیا آغاز به کار کرده‌اند و  تعداد آن‌ها در حال حاضر به شش شبکه رسیده است.

 

«وسیم اختر»، مدیر روابط عمومی این شبکه تلویزیونی، با بیان این‌که برنامه‌های «بریتیش مسلم تی‌وی» متفاوت از دیگر شبکه‌ها خواهد بود، گفت: در این شبکه، صاحبان دیدگاه‌های مختلف اجازه حضور و بیان نظراتشان را خواهند داشت و همه گروه‌های اسلامی خواهند توانست از خود و اعتقاداتشان سخن بگویند.

 

وی افزود: دغدغه اصلی ما بحث زندگی مسلمانان بریتانیا است و سعی داریم تا موضوع اصلی همه برنامه‌هایمان به نوعی مربوط به روش زندگی پیروان اسلام در این کشور و مشکلات و مسائل آنان باشد.

 

بر اساس آمارهای رسمی، جمعیت مسلمانان بریتانیا به عنوان فعال‌ترین گروه دینی حاضر در این کشور شناخته شده است و اغلب این جمعیت را جوانان زیر سی سال تشکیل می‌دهند؛ بنابراین شبکه «بریتیش مسلم تی‌وی» قصد دارد تا بیشتر برنامه‌های خود را خطاب به جوانان تهیه و تولید کند./982/ب101/د

ارسال نظرات