۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۰۸۸۲۴

افزایش تبعیض علیه مسلمانان آلمان

خبرگزاری رسا ـ تحقیقات اخیر دانشگاه «لیپزینگ» آلمان حاکی از افزایش چشمگیر دیدگاه‎های منفی نسبت به مسلمانان این کشور در پنج سال اخیر است.
آلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مهاجران مسلمان بر اساس تحقیقات اخیر دانشگاه «لیپزینگ» ، اقلیت های «روما» و «سینتی» و پناهندگان با تبعیض روز افزون در جامعه آلمان مواجه هستند.


حدود 37 درصد از افرادی که در نظرسنجی های اخیر شرکت کرده اند،می گویند که حامی منع مهاجرت مسلمانان به آلمان هستند.


43 درصد از آلمان ها نیز گفته اند به خاطر تعداد زیاد مسلمانانی که در اطرافشان زندگی می کنند آنها احساس یک خارجی را در کشور خودشان دارند.


پروفسور «المار براهلر» و دکتر «الیور دکر» از اساتید دانشگاه لیپزیگ همچنین در تحقیق خود اینگونه آورده اند که حدود 24.1 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی خواستار برگرداندن مسلمانان به کشورهای خود و یا اخراج آنها در شغل هایشان شده اند.


این تحقیق که از دو هزار و 432 شهروند میان 14 تا 90 سال انجام شده نشان دهنده افزایش چشمگیر دیدگاه های منفی نسبت به مسلمانان در پنج سال اخیر است.


بر این اساس، تعداد افرادی که خواستار ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به آلمان هستند از 21.4 درصد در سال 2009 به 36.6 درصد در سال 2014 افزایش پیدا کرده است.


دیدگاه منفی نسبت به مسلمانان با تبلغیات ضد اسلامی دولتی و مذهبی در جامعه آلمان و در میان مردم نفوذ پیدا کرده است.


چندی پیش یک اسقف کاتولیک آلمان زاد و ولد بالا در میان کاتولیک ها را برای مقابله با جمعیت مسلمانان مورد تشویق قرار داد.


وی در این باره گفت: من همیشه گفته ام که یک خانواده کاتولیک می تواند جبران کننده سه خانواده مسلمان باشد.


این سخنان به شدت از سوی جامعه اسلامی مورد انتقاد قرار گرفت و در نهایت منجر به معذرت خواهی این اسقف کاتولیک از جامعه اسلامی آلمان شد.


علاوه بر این حمله به مسلمانان و مساجد در سال‎های اخیر در آلمان به شدت افزایش یافته است .


مساجد شهرهای «بولای»، «ماینز»، «لنگریچ» و «دورن» در فاصله روزهای 10 تا بیستم ماه می سال گذشته میلادی در آلمان مورد حمله اسلام ستیزان قرار گرفتند.


در پی این حملات رهبران مسلمانان آلمان از دولت این کشور خواستند که اقدام فوری برای مقابله با حملات گروه های راستگرا به مساجد این کشور صورت دهد.


همچنین به گفته شورای هماهنگی مسلمانان آلمان در سال 2012 میلادی حدود سی حمله به مساجد مسلمانان آلمان صورت گرفت و 9 مسجد از سوی اسلام ستیزان به آتش کشیده شدند.


در ماه مارس سال جاری میلادی نیز حملات اسلام هراسانه به مسجد مرکزی شهر کلن آلمان جنجال برانگیز شد.


رهبران اسلامی حمله به این مسجد را حمله به دموکراسی و آزادی دانستند.


در حال حاضر 4.3 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند که پنج درصد از جمعیت 82 میلیونی این کشور را تشکیل می دهند./982/ب101/د

ارسال نظرات