۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۸۸۰

فلسطینیان از زندانیان اعتصاب کننده غذا حمایت کردند

خبرگزاری رسا ـ مغازه‎های شهر رام الله مرکز تجاری فلسطین روز یکشنبه درحمایت از 300 زندانی فلسطینی که در اعتراض به بازداشت بدون محاکمه خود از سوی رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‎اند، بسته شد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پرچم های سفید و سیاه رنگ باشعار ˈآزادی برای اسراˈ و ˈزنجیرها باید شکسته شودˈ، در خیابان های شهر رام الله در کرانه باختری به اهتزاز درآمد و این شهر همچنین شاهد اعتصاب تجار و کسبه بود.

 

همچنین ده ها تن از معترضان فلسطینی در شهر الخلیل در کرانه باختری تحت اشغال در حمایت از زندانیان به خیابان ها آمده و تظاهرات کردند.

 

براساس این گزارش، گروهی متشکل از 120 زندانی فلسطینی 24 آوریل (4 اردیبهشت ماه) اعتصاب غذا کردند. 170 زندانی دیگر نیز مدتی بعد به این تعداد پیوستند.

 

سرویس زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 65 تن از زندانیان اعتصاب کننده غذا در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته اند و حال هیچ یک از آنها وخیم نیست، اما فلسطینی ها تعداد اسرایی را که به مداوا در بیمارستان نیاز دارند، یکصد تن برشمردند.

 

سخنگوی ˈبان کی مون ˈدبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که وی درخصوص گزارش های منتشر شده مبنی بر وخامت حال بازداشت شدگان فلسطینی ابراز نگرانی کرده است.

 

سخنگوی بان گفت که وی بر موضع خود مبنی بر محاکمه اسرای فلسطینی یا آزادی بدون معطلی آنها تاکید داشته است.

 

تل آویو مدعی است که بازداشت بدون محاکمه اسرای فلسطینی، گاهی اوقات امری ضروری است تا از برگزاری جلسات دادگاه که امکان افشای اطلاعات حساس در آن وجود دارد، جلوگیری شود.

 

وکلای مدافع زندانیان فلسطینی که چند هفته پیش با آنها دیدار کردند، گفتند که رژیم صهیونیستی گفت و گو با برخی از نمایندگان زندانیان اعتصاب کننده غذا را آغاز کرده، اما تاکنون پیشرفتی در این زمینه به دست نیامده است.

 

فلسطینی ها افراد دربند رژیم صهیونیستی را قهرمان تلقی می کند، در حالی که تل آویو مدعی است این افراد در فعالیت های خشونت بار ضد اسراییلی دست داشته اند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات