۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۰۹۳۵۹

اعلام حالت فوق العاده در عراق لغو شد

خبرگزاری رسا ـ اعلام حالت فوق العاده در عراق به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه پارلمان این کشور تا اطلاع ثانوی لغو شد.
پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه پارلمان عراق که قرار بود امروز برای اعلام حالت فوق العاده در کشور برگزار شود به دلیل عدم به حد نصاب رسیدن لغو و به روز دیگری موکول شد.

 

نوری المالکی نخست وزیر عراق پس از نشست روز سه شنبه شورای نخست وزیری و در پی حمله گسترده تروریست های داعش به استان نینوا و تسلط کامل بر دومین شهر بزرگ عراق یعنی موصل، از پارلمان خواست جلسه ای را برای اعلام حالت فوق العاده در کشور برگزار کند.

 

این جلسه قرار بود صبح امروز برگزار شود ولی ظاهرا برخی گروه های سیاسی که تمایلی به اعلام حالت فوق العاده ندارند، در راستای به حد نصاب نرسیدن جلسه در آن شرکت نکردند.

 

خبرگزاری المسئله عراق خبر داد که نمایندگان ائتلاف کردستان و حزب اسامه النجیفی رییس پارلمان از حضور در این جلسه خودداری کردند.

 

خبرگزاری السومریه نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسامه النجیفی، در اختیار قرار دادن تیپ نظامی تحت فرمان خود را شرط موافقت با اعلام حالت فوق العاده خوانده است.

 

به نظر می رسد گروه های سیاسی مخالف دولت نوری المالکی حتی در شرایط کنونی و بحرانی عراق نیز نمی خواهد اختلافات خود را کنار گذاشته و از سنگ اندازی در راه فعالیت دولت خودداری کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات