۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۰۹۶۴۰

برگزاری کنفرانس مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی در باکو

خبرگزاری رسا ـ در دیدار رایزن فرهنگی ایران با رییس دانشکده‌ الهیات دانشگاه دولتی باکو، برگزاری کنفرانس «مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی» مورد توافق قرار گرفت.
کنفرانس مبارزه با خشونت و افراط‌گرايي در باکو
 
به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو با پروفسور واصم محمدعلی‌اف، رییس دانشکده‌ الهیات دانشگاه دولتی باکو و اولین مترجم قرآن کریم به زبان آذری دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار بر توسعه‌ همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و آذربایجان مانند برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های مشترک تأکید شد.
 
طرفین همچنین برای برگزاری کنفرانس «مبارزه با خشونت و افراط‌‌گرایی» در آینده‌ای نزدیک که موضوع آن از سوی روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد مطرح و به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید، توافق کردند.
 
در ادامه‌ این دیدار، به پیشنهاد ابراهیمی و استقبال محمدعلی‌اف، تکمیل و به‌ روزرسانی کتاب «آشنایی با مساجد آذربایجان» در دستور کار طرفین قرار گرفت.
 
کتاب «آشنایی با 800 مسجد جمهوری آذربایجان»، پیش از این به وسیله‌ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو به چاپ رسیده است. در این دیدار مقرر شد تا اقدامات لازم برای تکمیل و به روزرسانی این کتاب با معرفی دو هزار مسجد جمهوری آذربایجان، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در باکو انجام شود.
 
در پایان یک جلد کتاب «تاریخ قرآن»، نوشته‌ مرحوم آیت‌الله محمدهادی معرفت، به پروفسور واصم محمدعلی‌اف تقدیم شد.
 
گفتنی است، کتاب «تاریخ قرآن»، به زبان آذری و به تازگی به صورت مشارکتی از سوی معاونت بین‌الملل سازمان انتشاراتی «سمت» و دانشگاه «خزر» جمهوری آذربایجان و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو ترجمه و چاپ شده است. پیشگفتار این کتاب به قلم «محمدعلی‌اف»، مترجم و اندیشمند آذربایجانی است.
 
 رایزنی فرهنگی ایران در باکو از برگزاری مراسم رونمایی ترجمه‌ آذری کتاب «تاریخ قرآن»، در آینده‌ای نزدیک خبر داده است./907/ب102/د
ارسال نظرات