۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۰۹۷۶۷
اعتراف تحلیلگر بی.بی.سی به حمایت مالی عربستان از داعش؛

هدف حملات تروریستی داعش نابودی حکومت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس شبکه سلطنتی بی.بی.سی فارسی با اشاره به حمایت مخفیانه عربستان از داعش گفت: کاری که کشورهای عربی مانند عربستان با صرف هزینه های میلیاردی نتوانستند انجام دهند داعش پیگری می کند و آن نابودی حکومت شیعه در عراق است.
گروهک تروريستي داعش

 

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حبیب حسینی فر در ویژه برنامه تحلیل تحولات عراق که روز گذشته از شبکه سلطنتی بی.بی.سی پخش شد با اشاره به کمک های مالی و تسلیحاتی کشورهای عربی به گروهک تروریستی داعش گفت: باید بین سیاست های رسمی و غیر رسمی کشورها اختلاف گذاشت. شاید کشورهای منطقه رسما به داعش کمک نکنند اما همچنان می توان روی این نکته حساب کرد که نه فقط از طرف عربستان بلکه از کل کشورهای خلیج فارس مانند کویت، امارات و بحرین کمک های غیررسمی مالی و تسلیحاتی به نیروهای افراطی داعش در عراق ارسال می شود.


وی که در جایگاه روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی سخن می گفت در ادامه افزود: تا ماه مارس که اوباما به عربستان سفر کرد، این کشور کمک های بسیار زیادی را به داعش ارسال می کرد اما در چند وقت اخیر همزمان با تحت فشار قرار گرفتن عربستان از سوی برخی کشورهای غربی، اکنون این کمک ها بصورت غیررسمی ادامه دارد.


همچنین محسن میلانی مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک و دیپلماسی دانشگاه فلوریدای جنوبی آمریکا نیز با حضور در این برنامه درباره نقش اختلافات مذهبی و قومیتی در حوادث اخیر عراق گفت: داعش یک گروهک تروریستی است و اصلا برایش مهم نیست که نوری مالکی در عراق چه کرده است و یا حکومت عراق شیعه است یا سنی. اینها در هر صورت این برنامه را انجام و ادامه می دادند.


وی همچنین ضمن اشاره به نقش باقیمانده ارتش صدام و افسران حزب بعث در حوادث اخیر و همراهی شان با داعش افزود: داعش قصد دارد حکومت شیعه را در بغداد از بین ببرد و بعضی از کشورهای منطقه نیز آرام نشسته اند و می خندند و خوشحالند، چرا که یک گروه تروریستی کاری را می کند که آنها خودشان با صرف میلیون ها دلار پول نتوانستند انجام بدهند.


این تحلیلگر بی.بی.سی در پایان گفت:مالکی تا اینجا جلوی داعش را گرفته و بعد از این نیز جلوی پیشرفت این سازمان تروریستی را خواهد گرفت. ولی آنچه که در این کشور اتفاق افتاده تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی است.

 گفتنی است شبکه بی.بی.سی فارسی در روزهای اخیر با سیاست ایجاد تفرقه و آشوب میان شیعه سنی اخبار تحولات عراق را منعکس می کند./1409/ک

ارسال نظرات