۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۱۰۰۴۳

رمضان ۲۰۱۴ با «پنجره ای رو به اسلام» در استرالیا

خبرگزاری رسا ـ فیلم مستند جدید درباره اسلام در آستانه ماه مبارک رمضان برای دانش آموزان دبیرستانی در جنوب استرالیا به نمایش در می‎آید.
استراليا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیلم مستند جدید با نام «پنجره ای رو به اسلام» که ماهیت واقعی اسلام را به تصویر کشیده است در آستانه ماه مبارک رمضان برای دانش آموزان دبیرستانی در جنوب استرالیا به نمایش در می آید.


هداف از نمایش این مستند، گام برداشتن به سوی مبارزه با تبعیض علیه اقلیت مذهبی مسلمانان در استرالیا است.


پروفسور عبدوملیق سیمون، رییس مرکز بین المللی درک متقابل مسلمانان و غیر مسلمانان در دانشگاه جنوب استرالیا در این باره می گوید: برای نسل جوان تر که به مدرسه می روند و یاد می گیرند که چگونه باید زندگی کرده و با مردم با پیش زمینه های مختلف برخورد کنند لازم است تا راه درست انجام کارها را بیاموزند.


این مستند کوتاه که دانشگاه جنوب استرالیا آن را تهیه کرده است به بررسی تعصب ها و مشکلاتی می پردازد که جوانان مسلمان استرالیا با آن مواجه هستند.


این مستند 20 دقیقه ای مسلمانانی را نشان می دهد که تجربه های خود را در خصوص آزار و مقابله کشورهای غربی با مسلمانان نشان می دهند.


سیمون همچنین می گوید: یکی دیگر از اهداف این فیلم آشنا کردن دانش آموزان با افراد دیگر است که آنها فکر می کنند متفاوت از خودشان است.


مستند تهیه شده از سوی دانشگاه استرالیا پنجره ای رو به سوی همه مسلمانان این کشور است تا تجربه های خود در مورد مواجهه با تبعیض را با دیگران در میان بگذارند.


مسلمانان که حدود 200 سال است در استرالیا زندگی می کنند 1.7 درصد جمعیت 20 ملیلونی این کشور را تشکیل می دهند.


اسلام دومین دین بزرگ استرالیا پس از مسیحیت است./982/ب101/د

ارسال نظرات