۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۱۰۲۲۴
روزنامه هاآرتص:

نتانیاهو ازحمله نظامی به کرانه باختری هراسان است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده روزنامه هاآرتص نوشت که بنیامین نتانیاهو بر خلاف نخست وزیران سابق رژیم صهیونیستی از گرفتار شدن در باتلاق نظامی در مناطق خارج از سیطره این رژیم هراسان است.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نویسنده روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: نتانیاهو با کلمات و سخنان خود جنگ را اداره می کند، سلاح او بلاغت و شعارهایش به منزله گلوله هایش هستند و او بیشتر از هر نامزد انتخاباتی دیگری از کلمه "قوی" استفاده می کند، به گونه ای که شعار وی در سال 2006 "قوی در مقابل حماس" در سال 2009 قوی در امنیت و اقتصاد و در سال 2013 نخست وزیری قوی و رژیمی قوی بود.

 

یوسی فیرطر تصریح کرد که نخست وزیران چپ گرای اسرائیل معمولا اهل جنگ هستند و روسای صهیونیستی راست گرا در تحقق صلح و سازش مهارت دارند اما نتانیاهو نه در جنگ و نه در صلح توانایی و مهارت خاصی ندارد.

 

فیرطر اینگونه نتیجه گیری کرد که عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در کرانه باختری برای هشتمین روز متوالی در نهایت احتیاط انجام می شود.

 

وی همچنین تاکید کرد که نتانیاهو در نشست کنست صهیونیستی کاملا عصبانی و برافروخته بود و در مقابل هرگونه موضع گیری واکنش نشان می داد و به کسی اجازه نمی داد سخنش را تمام کند.

 

وی در همین راستا به کمک های مشاور قضایی دولت عبری به نتانیاهو برای مقابله با پیشنهادهای جنگ افروزانه نفتالی بنت اشاره و تاکید کرد که به ویژه شاور موفاز، عضو کنست صهیونیستی از نتانیاهو خواسته نیروهای ذخیره را احضار کند و تمامی کرانه باختری را به هم ریخته و حماس را به کلی نابود کند.

 

این در حالی است که موفاز خود در سال 2009 در جریان طرحی سیاسی خواستار مذاکره با حماس شده بود.

 

این نویسنده صهیونیستی همچنین تاکید کرد که نتانیاهو با مشاوران و وزرای خود زیاد مشورت می کند و هفته گذشته نیز دو مرتبه از ارییه درعی، رییس حزب شاس مشورت خواهی کرده بود و مدت زمان زیادی با وی به گفتگو پرداخته بود حال آنکه وی زیاد از امور میدانی سر در نمی آورد.

 

یوسی فیرطر اظهار داشت که بیشتر ترس و نگرانی نتانیاهو از یک حمله نظامی غیر منتظره و خطرات و پیامدهای حمله نظامی گسترده به عمق کرانه باختری است و او اکنون آرزو دارد که نظامیان ناپدید شده را پیدا کرده و نیروهای خود از کرانه باختری را عقب براند و بدین گونه پیروزی خود را اعلام کند./982/ب101/د

ارسال نظرات