۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۱۰۵۲۲

راه‌اندازی نخستین موسسه بزرگ اسلامی در کانادا

خبرگزاری رسا ـ اولین موسسه بزرگ اسلامی به‌زودی در مرکز شهر «مونترئال» کانادا گشایش می‌یابد.
کانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مونترئال، بزرگترین شهر استان کِبک در کانادا و دومین شهر بزرگ این کشور (پس از تورنتو)، به‌زودی شاهد راه‌اندازی اولین مرکز بزرگ اسلامی با نام موسسه کانادایی فرهنگ اسلامی(ICCI) خواهد بود.


این مرکز که با هدف آموزش و ترویج اسلام از سوی انجمن اسلامی کانادا (MAC) راه‌اندازی شده است، یک موسسه چند منظوره است که علاوه بر ارائه آموزش‌های اسلامی، خدمات دیگری را نیز برای همگان فراهم می‌کند.  


یکی از اعضای انجمن اسلامی کانادا (MAC) ضمن اعلام این خبر گفت: ما می‌خواهیم موسسه کانادایی فرهنگ اسلامی مانند پلی برقرارکننده ارتباط میان مسلمانان و غیر مسلمانان باشد تا هم زمینه شناخت بیشتر از اسلام را فراهم کند و هم تفکرات غلط رایج درباره این دین مبین را از میان بردارد.


وی همچنین ادامه داد: فعالیت‌ها و خدمات متفاوتی برای این مرکز در نظر گرفته شده است تا بتواند پاسخ‌گوی نیاز همگان از مرد و زن و کودک و مسلمان و غیر مسلمان باشد و همه در آن احساس راحتی کنند.


ساختمان این موسسه که در مرکز شهر مونترئال واقع شده است، شامل چندین سالن همایش، یک سالن ورزشی، یک نمازخانه و یک سالن غذاخوری خواهد بود.


این ساختمان پس از بازسازی‌های لازم ظرف چند ماه آینده پذیرای 150 دانشجوی رسمی خواهد بود.


یاری رساندن به دانشجویانی که به‌تازگی به مونترئال مهاجرت کرده‌اند و با اصول زندگی کردن و کار در این شهر آشنایی ندارند، از دیگر اهداف راه‌اندازی این موسسه عنوان شده است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات