۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۶۵۱

رژیم صهیونیستی به دنبال بازداشت دوباره اسرای فلسطینی تبادل شده با «گیلعاد شالیت»

خبرگزاری رسا ـ از ۵۰۰ فلسطینی که در طی روزهای اخیر بازداشت شده‌اند ۱۳۳ نفر آنها اسرای تبادل‌شده با «گیلعاد شالیت» هستند و هم اکنون طرح بازگرداندن اسرای متبادل شده با گیعاد شالیت باعث بحث‌هایی در«اسرائیل» شده است.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد بازداشت‌‌شدگان فلسطینی از زمان ناپدید شدن سه اسرائیلی در تاریخ 22 خرداماه تا کنون از مرز 500 نفر گذشت و 133 نفر از این افراد اسرای تبادل‌شده با «گیلعاد شالیت» نظامی اسرائیلی که بیش از 4 سال در دست نیروهای مقاومت فلسطین اسیر بود، هستند؛ شالیت در ازای آزادی 1027 اسیر فلسطینی که 600 نفر آنها از کرانه باختری بودند آزاد شد.

 

طرح بازگرداندن اسرای متبادل شده با گیعاد شالیت باعث بحث‌هایی در خود «اسرائیل» شده و انتقاداتی را متوجه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کرده است.

 

«یدیعوت آحارونوت» نوشت: کسی که در آن زمان تحت تاثیر فشارهای مردمی قرار گرفت و آزادی بیش از 1000 اسیر فلسطینی در مقابل شالیت موافقت کرد مسؤول اقدامات این اسراست، اسرایی که یکی از آنها به نام «زیاد عواد» مسئل قتل یک افسر پلیس است و تصویب قوانینی که بر اساس آن دیگراینگونه قراردهای تبادلی صورت نگیرد چیزی را تغییر نمی‌دهد.

 

یدیعوت در گزارش خود ادامه می‌دهد که هیچ تفسیری برای این اقدام نتانیاهو وجود ندارد جز اینکه وی در مقابل فشار افکار عمومی تسلیم شد و این امر تکرار خواهد شد و تنها راه برای حل این معضل رسیدن به یک توافق صلح که جنگ را متوقف کند، است./980/ب102/د

ارسال نظرات