۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۱۰۶۵۵

یونسکو خواستار حراست از بیت المقدس شد

خبرگزاری رسا ـ کمیته میراث جهانی وابسته به یونسکو تصمیم به حراست از شهر قدس و میراث آن گرفت.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته میراث جهانی وابسته به سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در جریان نشست در دوحه ـ پایتخت قطر ـ تصمیم به حراست از شهر قدس و میراث آن گرفت.

 

ریاض مالکی وزیر امور خارجه دولت توافق ملی فلسطین ضمن حمایت از این تصمیم، بر لزوم تلاش مشترک برای حراست از شهر بیت المقدس در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی تاکید کرد.


وی بر لزوم اهتمام ورزیدن کشورهای عربی و بین المللی به جایگاه تاریخی شهر بیت المقدس و تعرضات روزمره دشمن صهیونستی به این شهر تاکید ورزید. 
 

مالکی از جامعه بین المللی و نهادهای وابسته به سازمان ملل؛ به ویژه یونسکو را به حراست از شهر قدس به عنوان یک میراث جهانی فرا خواند، زیرا اسرائیل به عنوان یک رژیم مبتنی بر اشغالگری دست به ویرانگری روشمند میراث عربی فلسطینی در شهر قدس می زند تا تمدن اسلامی و مسیحی این شهر را از طریق یهودی سازی این شهر و کوچاندن ساکنان اصلی آن و انجام حفاری های در زیر و اطراف بخش قدیمی بیت المقدس از بین ببرد.

 

وی خاطرنشان ساخت: به رغم تلاش های دولت عبری برای حذف موجودیت فلسطینیان ساکن قدس و تحریف تاریخ و تغییر بافت جمعیتی شهر بیت المقدس ، ولی این شهر همواره به عنوان پایتخت میراث جهانی و پایتخت کشور فلسطین باقی خواهد ماند.

 

گفتنی است سازمان یونسکو روز جمعه گذشته روستای بتیر را در لیست میراث جهانی گنجاند./982/ب101/د

ارسال نظرات