۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۶۶۲
با حضور وزیر ارشاد؛

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت گشایش یافت.
نمايشگاه قرآن کريم در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت گشایش یافت.

 

بر اساس این گزارش جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قرآن کریم را چراغ هدایت و طریق معرفت دانست و گفت: قرآن سرشار از رازهای نهفته است چراکه مخاطب قرآن، انسان است و انسان موجود پر رمز و رازی است.

 

همچنین حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان پیشنهادی مبنی بر تکمیل نمایشگاه قرآن با نمایشگاه عترت، از آمادگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای این طرح از سال آینده خبرداد.

 

وی با بیان این‌که دو بازارچه «منشورات و نشر قرآنی» و «رسانه‌های دیجیتال» در نمایشگاه به امر فروش می‌پردازند، افزود: بقیه غرفه‌ها محتوایی و بازگو کننده جلوه‌های قرآنی است، همچنین برگزاری نزدیک به 99 نشست علمی در نمایشگاه تدارک دیده شده است.

 

بنا بر این گزارش حجت‌الاسلام عمرودی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در این مراسم نمایش آثار ممتاز قرآنی در گالری سر پوشیده، وجود مسجد جامع خرمشهر و برگزاری کرسی تلاوت‌های مجلسی در آن و حضور 9 شهید گران‌‎قدر را از ویژگی‌های نمایشگاه قرآن امسال مطرح کرد.

 

وزیر ارشاد پس از سخنرانی در مراسم افتتاحیه با حضور بر سر مزار شقایق‌های آتش گرفته دفاع مقدس که فضای باغ موزه دفاع مقدس را با حضور خود معطر و نورانی کرده‌اند، با قرائت فاتحه به مقام والای آنان ادای احترام کرد.

 

تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی استاد سعید طوسی و اجرای ابتهال توسط استاد سید کریم موسوی و رونمایی از نرم‌افزار رمضان کریم با صدای این مبتهل برجسته کشور از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

بر اساس این گزارش بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با هدف «توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی» 3 تا 23 تیرماه مصادف با 26 شعبان المعظم تا 16 رمضان المبارک از ساعت 18 تا 24 در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت واقع در تهران، میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی پذیرای علاقه‌مندان است./956/پ203/ب4

ارسال نظرات