۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۱۱۶۱۷
اندیشمند عربستانی:

سیدحسن نصرالله قهرمانی ملی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند و نویسنده عربستانی سیدحسن نصر الله را قهرمان ملی، مذهبی کشورهای عرب دانست و گفت:حزب الله با داعش و جبهه النصره قابل مقایسه نیست.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «حسن فرحان المالکی» اندیشمند، فعال و نویسنده عربستانی اعلام کرد که «سید حسن نصر الله» دبیرکل حزب الله هنوز یک قهرمان ملی، اسلامی و عربی است.

 

وی که بارها به دلیل اظهارات میانه‌روانه خود درباره حزب الله و بشار اسد از سوی رسانه‌های عربی متهم شده که شیعه است با حضور در برنامه «فی الصمیم» اعلام کرد که شیعه نیست و سید حسن که از سوی رسانه‌های عربی (وهابی-سلفی) به ارتکاب جرائم بشری متهم شده هنوز قهرمان ملی است و افزود: عالمان شیعه اغلب متواضع،‌ شنونده و نزدیک به عامه مردم هستند.

 

این نویسنده عربستانی همچنین با اشاره به ادعاهایی که اخیرا در عربستان برای مقایسه حزب الله و داعش و جبهه النصره ایجاد شده گفت: حزب الله با داعش و جبهه النصره اصلا قابل مقایسه نیست زیرا حزب الله تنها با نظامیان می‌جنگد.

 

المالکی در خصوص بحران سوریه، بر خلاف حملات رسانه‌های سعودی و سلفی که حضور هزاران تروریست در سوریه را نادیده می‌گیرند و رییس جمهور سوریه را به کشتار متهم می‌کنند، وی را برای سوریه مناسب توصیف کرد.

 

او همچنین گفت که «بشار اسد» رییس جمهور سوریه یک فرد سنی‌مذهب است و شیعه نیست و برای مردم این کشور بهتر است تا گروهک‌هایی مانند داعش و جبهه النصره [که ادعای انقلاب در سوریه دارند].

 

این نویسنده عربستانی در تازه ترین اظهار نظرش همچنین اعلام کرد که به اعتقاد او افرادی مثل گاندی و ماندلا به خاطر فعالیت‌هایی که داشته‌اند باید به بهشت بروند، این در حالی است که تندروهای عربستانی، گاندی و ماندلا را کافر می‌دانند و به این افراد را تکفیر می‌کنند./982/ب101/د

ارسال نظرات