۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۱۱۸۸۲

رهبران اسلامی انگلیس درباره فتنه داعش هشدار دادند

خبرگزاری رسا ـ رهبران گروههای شیعه و سنی انگلیس به مسلمانان درباره تفرقه و افتادن به دام داعشی هشدار دادند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران گروه های شیعه و سنی انگلیس به همراه رهبران دیگر گروه های مسلمان این کشور با انتشار بیانیه ای از مسلمانان جوان انگلیسی خواستند تا به عراق و سوریه سفر نکنند.

 

بیش از یکصد نفر از ائمه جمعه و جماعت انگلیس این نامه را امضا کرده و از مسلمانان خواسته اند قربانی اختلاف های فرقه ای نشوند.

 

"قاری محمد عاصم" امام جماعت مسجدی در شهر لیدز انگلیس در این باره گفت: گروه های سنی و شیعه انگلیس در کنار هم جمع شده اند تا این نامه را امضا کنند و به مسلمانان جوان هشدار دهند که در چنین جنگ هایی درگیر نشوند، ما نمی خواهیم جوانان مسلمانان انگلیسی در جنگی وارد شوند که ابعاد قومی و قبیله ای و فرقه ای دارد.

 

وی افزود: ما در واکنش به انتشار تصاویری این کار را انجام داده ایم که نشان می دهد جوانان مسلمان انگلیسی به جنگ در عراق و سوریه ملحق شده اند، با انتشار این نامه خواسته ایم این پیام قاطع را درباره لزوم خودداری از ورود به این جنگ منتقل کنیم، همه باید همکاری کنیم تا اجازه ندهیم جوانان از سوی افرادی شست و شوی مغزی شوند و نگرش های افراطی پیدا کنند که به دنبال اهداف سیاسی و شخصی خودشان هستند./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات