۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۱۱۹۴۳

سازمان‎های بین‎المللی خواستار توقف خشونت علیه مسلمانان میانمار شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه بین المللی حقوق بشر اعلام کرد: دستگیری وکیل حقوقی در میانمار از مظاهر جدید ظلم و ستم دولت این کشور علیه اقلیت‎های مسلمان است.
ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان های بین المللی حقوق بشر از جمله دیده بان حقوق بشر، اتحادیه بین المللی حقوق بشر و سازمان بین المللی مبارزه با شکنجه، از دولت میانمار خواستند تا دست از اقدامات غیر انسانی علیه مسلمانان روهینگا بردارد و "کیاو هلا اونگ" وکیل حقوقی که به گفته سازمان های حقوقی با تهمت ساختگی ایجاد آشوب و حمل سلاح دستگیر شده است را آزاد کند.

 

"کریم الحجی" رییس اتحادیه بین المللی حقوق بشر گفت: دستگیری کیاو، یکی دیگر از مظاهر ظلم و ستم دولت میانمار در حق اقلیت مسلمان این کشور و استمرار سیاست های اشتباه آن در ایالت "اراکان" است . ما خواستار آزادی فوری کیاو و همکاری با وی برای ترویج گفت وگو بین بودایی ها و مسلمانان هستیم.

 

گفتنی است کیاو هلا اونگ در ژانویه سال 2013 میلادی در شهر "سیتوی" از توابع اراکان و به خاطر ارتباط با آوارگان روهینگایی که در اعتراض به تصمیم حکومت به ثبت نام آنان به عنوان بنگالی اعتراض کرده بودند، دستگیر شد و این در حالی است که وی در این تظاهرات شرکت نکرده بود.

 

"اوخیال موینتانا" گزارشگر ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر، در میانمار بارها خواستار آزادی کیاو به عنوان یک زندانی عقیدتی شده است./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات