۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۱۲۶۷۳
از سوی بوستان کتاب؛

نرم افزار مجموعه آثار علامه حسن زاده آملی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ موسسه بوستان کتاب نرم افزار مجموعه آثار علامه آیت الله حسن زاده آملی را با قابلیت های جست‌و‌جو منتشر کرد.
نرم افزار مجموعه آثار علامه حسن زاده آملي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید موسسه بوستان کتاب در گفت و گو با روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن اعلام این خبر گفت: «موسسه بوستان کتاب پس از انتشار مجموعه آثار علامه طباطبایی (ره) ، آیت الله ابراهیم امینی،آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی و موسسه فرهنگی- تربیتی توحید بر روی CD، در اقدامی تازه، مجموعه آثار علامه آیت الله حسن زاده آملی را بر روی لوح فشرده منتشر کرد و در دسترس پژوهشگران و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق قرار داد».

حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی اشرفی، درباره محتویات این نرم افزار گفت: «در این نرم افزار، متن کامل 18 عنوان کتاب از معظم له در 33 جلد، در موضوعات گوناگون علوم و معارف اسلامی و به زبان فارسی و عربی وجود دارد که این آثار قبلا به صورت مکتوب توسط بوستان کتاب منتشر شده بود. برخی از این آثار عبارتند از: هزار و یک کلمه (7 جلد)، شرح فارسی الاسفار الاربعه (7 جلدی)، دروس شرح فصوص الحکم قیصری، دروس هیئت و دیگر رشته های ریاضی، اتحاد عاقل به معقول، النفس من کتاب الشفاء، اضبط المقال فی ضبط اسماء الرجال و ... ».

وی در خصوص قابلیت های این نرم افزار گفت: «این نرم افزار نیز همچون نرم افزار های دیگر بوستان کتاب، قابلیت جست و جو در متن و فهرست و ذخیره سازی، پرینت و ... را دارد. همچنین قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست، متن و ترجمه قرآن با امکان جست و جو در آیات، ارتباط واژگان متن با چند لغتنامه، از دیگر امکانات این نرم افزار می باشد که باعث تسهیل و سرعت در کارها شده و پژوهشگران و محققان می توانند به راحتی از مطالب و محتوای آن استفاده کنند».

اشرفی در ادامه خاطر نشان کرد: «نرم افزار یادشده، با همکاری موسسه بوستان کتاب و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) تهیه شده و با قیمت 6000 تومان عرضه می شود».

دبیر تولید بوستان کتاب از مراحل پایانی آماده شدن یک نرم افزار دیگر خبر داد و افزود: «مجموعه آثار آیت الله سبحانی نیز مراحل نهایی تولید را می گذراند و به زودی منتشر خواهد شد»./916/د102/س
 

ارسال نظرات