۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۲۱۳۲۴۰
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

«رساله الولایه» سطح بالای عرفان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی با برشمردن برخی ویژگی‌های آیت‌الله جوادی و تجلیل از شخصیت ایشان، گفت: «رساله الولایه» در حقیقت یک دوره سطح بالای عرفان است.
حجت‌الاسلام والمسلمين احمد احمدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر دوشنبه بیست و سوم تیرماه در آیین رونمایی از کتاب فاخر و ارزشمند «تحریر رساله الولایه» علامه طباطبایی با تألیف و تحقیق حضرت آیت‌الله جوادی آملی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، به تبیین برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات حضرت آیت‌الله جوادی آملی پرداخت.

وی با اشاره به این‌که حضرت آیت‌الله جوادی آملی شاگرد مرحوم آیت‌الله داماد بودند، افزود: حضرت آیت‌الله جوادی درس‌های ایشان را تقریر کرد و وقتی ایشان از دنیا رفت، سرتاسر قم، چند روز عزا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، علامه شعرانی را استاد دیگر حضرت آیت‌الله جوادی آملی دانست و گفت: نخستین باری که علامه شعرانی را دیدم، شیفته سادگی او شدم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی علامه طباطبایی را استاد دیگر حضرت آیت‌الله جوادی آملی مطرح کرد و ابراز داشت: علامه طباطبایی یکپارچه علم، ایمان، تقوا، ادب و متخلق به اخلاق الهی بود.

وی با اشاره به این‌‎که حضرت آیت‌الله جوادی آملی از امام خمینی(ره) همه چیز آموخت، بیان داشت: حضرت آیت‌الله جوادی از امام خمینی(ره) عرفان، فقه عمیق، روحیه انقلابی و انقلابی بودن حقیقی را فراگرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی با بیان این‌که اگر نام علامه را بر حضرت آیت‌الله جوادی آملی بگذارید، حق دارید، به احاطه ایشان بر ادبیات عرب اشاره کرد و گفت: آقای جوادی در تفسیر تسنیم، تا ریشه هر کلمه‌ای را پیش می‌رود و بیان می‌کند، سپس از آن‌جا شروع به تفسیر می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که گویی همه احادیث در سینه ایشان حاضر است و موج می‌زند، از کتاب مفاتیح الحیات آیت‌الله جوادی آملی تجلیل و خاطرنشان کرد: شاید این‎‌طور نشده که اثری از آثار ایشان را ملاحضه کنم و برای‌شان دعا نکنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی به تفسیر تسنیم اثر حضرت آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرد و بیان این‌که ایشان دنباله راه علامه طباطبایی را پیش گرفته‌اند، ابراز داشت: آقای جوادی هرجا از علامه طباطبایی سخن می‌گوید، از ایشان به نام «سیدنا الاستاد» یاد می‌کند، گویی علامه با روحش عجین شده و نمی‌تواند بدون تکریم از او نام ببرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت جوادی آملی را یک فقیه محقق دانست و با بیان این‌که ایشان با بزرگواری و بدون تندی پاسخ شبهات وحی و هرمنوتیک را دادند، افزود: از سال 1336 تاکنون یک خطای گفتاری و رفتاری از این مرد ندیدم.

وی با بیان این‌که حضرت آیت‌الله جوادی آملی کسی است که اخلاص برای او همه چیز است و انسانی با این آثار، اهل عرفان است، ابراز داشت: رساله الولایه در حقیقت یک دوره سطح بالای عرفان است./956/پ202/س

ارسال نظرات