۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۱۳۵۸۴

نماینده آیت الله سیستانی از انتخاب هیأت رییسه پارلمان عراق ابراز خرسندی کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از انتخاب هیأت رییسه پارلمان عراق تقدیر کرد و انتخاب سریع رییس جمهور و تشکیل دولت را خواستار شد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از تشکیل جلسه پارلمان و انتخاب رییس آن تقدیر کرد و گفت: انتخاب هیأت رییسه پارلمان در روز سه شنبه از دو منظر بسیار حائز اهمیت است، اولا سبب فعال سازی نقش قانونگذاری و نظارتی پارلمان شده و ثانیا مقدمه ای برای انتخاب رییس جمهور و تشکیل دولت جدید به شمار می آید.

 

وی افزود: از پارلمان می خواهیم به سرعت نسبت به تصویب قوانین ضروری نظیر بودجه، دادگاه مرکزی، نفت و گاز اقدام کند.

 

حجت الاسلام صافی بر لزوم انتخاب سریع رییس جمهور و دولت آینده تأکید کرد و اظهار داشت: یادآور می شوم که دولت جدید باید مقبولیت ملی داشته باشد و بتواند بحران های کشور و اشتباهات گذشته را برطرف سازد.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به مساله شهروندان آواره شده به دلیل بحران داعش اشاره کرد و ادامه داد: اوضاع کنونی این آوارگان که به دلیل تسلط تروریست ها بر مناطقشان آواره شده اند بسیار نامطلوب است و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان های ذیربط نتوانسته مشکلات اقتصادی و انسانی آنان را رفع کنند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از سازمان ها بر خلاف وعده های داده شده نمی توانند خدمات ضروری را به این شهروندان ارائه کنند و اگر کمک های مردم خیرخواه نبود اوضاع آوارگان به مراتب بدتر می شد.

 

حجت الاسلام صافی بر لزوم توجه کامل نیروهای امنیتی به تحرکات تروریست ها تأکید کرد و گفت: از تلاش نیروهای امنیتی و مردمی برای جنگ با تروریست ها تقدیر و تشکر می کنیم اما از آنان می خواهیم نسبت به هدف قرار گرفتن سایر مناطق از سوی این جنایتکاران برحذر باشند و با عزمی راسخ و شجاعتی مثال زدنی در برابر تحرکات تروریستی در شهرهای مختلف ایستادگی کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات