۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۱۳۷۸۶
یکی از علمای عراق:

تروریست‎های مدعی اسلام به مخالفت آشکار با شریعت می‎پردازند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای نجف اشرف، تروریست‎ها را مدعیان اسلامی دانست که به صورت آشکار به مخالفت با شریعت اسلامی می‎پردازند.
آيت الله يعقوبي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای نجف اشرف در دیدار با نیکلای ملادینف نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق بر لزوم تشکیل دولت جدید برای پایان بحران در این کشور تأکید کرد و گفت: راه حل سیاسی باید با اقدامات اطمینان بخش از سوی گروه های معتدل در استان هایی صورت گیرد که تحت سیطره تروریست ها بوده و شاهد درگیری و نبرد هستند.

 

وی افزود: تحقق مطالبات معقول و مشروع شهروندان این مناطق و تسریع در حل مشکلاتشان سبب از بین رفتن زمینه فعالیت تروریست ها و اخراج آنان از عراق می شود.

 

آیت الله یعقوبی ادامه گفت وگوها برای پایان بحران را خواستار شد و تصریح کرد: باید یک جریانی که مورد اعتماد همگان است به تقریب دیدگاه ها و کاهش شکاف در کشور بر اساس ادامه گفت وگوها و دیدارهای سیاسی و همچنین فعال سازی نقش پارلمان جدید بپردازد.

 

این عالم عراقی از مراجع تقلید به عنوان ایفا کننده نقش محوری و اساسی در از بین رفتن بحران یاد کرد و ادامه داد: اوضاع و شرایط سخت کنونی آوارگان به شدت نگران کننده است و از همه ارگان ها می خواهم به فکر این شهروندان باشند.

 

وی اقدامات تروریستی داعش را به شدت محکوم کرد و گفت: گروه های تروریستی مدعی اسلامی در حال تهدید اقلیت های دینی هستند و می خواهند مسیحیان را با اکراه مجبور به پذیرش دین اسلام یا خروج آنان از مناطقشان شوند. این یک جنایت بزرگ و مخالفت آشکار با شریعت اسلامی است./980/ب902/د

ارسال نظرات