۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۱۴۱۶۵
رییس اتحادیه علمای اهل سنت ترکیه:

سکوت در قبال جنایات اسرائیل حرام است

خبرگزاری رسا ـ علمای مسلمان کشورهای عراق، مصر، فلسطین و ترکیه با حضور در یک نشست خبری در استانبول جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کردند و خواستار اتحاد مسلمانان علیه این رژیم شدند.
علماي ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف تکروری، دبیرکل بنیاد علمای فلسطین با قرائت بیانیه‌ای مشترک به نیابت از علمای مسلمان در این کنفرانس خبری اعلام کرد: وحدت، پیروزی را به ارمغان می‌آورد پس ما از همه گروه‌های غزه می‌خواهیم که با هم متحد شوند. مردم غزه نیز باید به مقاومت خود ادامه دهند.

 

تکروری همچنین از دولت مصر خواست به سرعت برای باز کردن گذرگاه رفح در مرز غزه و مصر اقدام کند. رفح تنها دروازه غزه به دنیای خارج است که تحت کنترل رژیم صهیونیستی نیست اما از تابستان گذشته از سوی مصر بسته نگه داشته شده است.

 

وی گفت: ما می‌خواهیم مجروحان از طریق این مرز خارج و درمان‌ها و مراقبت‌های پزشکی لازم را در مصر دریافت کنند.

 

علمای مسلمان حاضر در این نشست خبری از همه مسلمانان و وجدان‌های بیدار جهان خواستند تا صدای خود را علیه قساوت رژیم صهیونیستی بلند کنند و تظاهرات‌ اعتراض‌آمیز علیه جنایات این رژیم برگزار کنند.

 

عبدالوهاب اکینچی، رییس اتحادیه علمای اهل سنت ترکیه در این نشست گفت: سکوت در قبال جنایات اسرائیل بر اساس آموزه‌های دین ما حرام است. وظیفه ما این است که حق را بگوییم و مقامات مسئول را به حرکت واداریم تا مسجدالاقصی را از اشغال صهیونیسم نجات دهند.

 

احمد اگراکچا، رییس سابق اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان نیز گفت: جنگیدن برای غزه تا آزادسازی قدس شریف ادامه پیدا خواهد کرد.

 

حسین سمیرای، نماینده اتحادیه علمای عراق نیز تاکید کرد: ما علمای مسلمان باید بر رهبران جهان (برای توقف جنایات اسرائیل) فشار وارد کنیم.

 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با کشتار زنان و کودکان پا را از حد بسیار فراتر گذاشته، گفت: ما در صورت سکوت کردن (در برابر جنایات اسرائیل) باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات