۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۱۴۹۰۲
اعلام حمایت استادان حوزه نجف از آیت الله سیستانی؛

عربستان و قطر به دنبال انزوای مرجعیت شیعه در عراق هستند

خبرگزاری رسا ـ استادان حوزه علمیه نجف با اشاره به دخالت‎های برخی از دولت‎های همسایه مانند عربستان و قطر در مسائل عراق بیان داشتند: از آیت الله سیستانی می خواهیم که بدون توجه به سخن پراکنی ها به رهبری سیاسی عراق ادامه دهد.
آيت الله سيستاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، استادان حوزه علمیه نجف اشرف روز گذشته در پیامی به بررسی حوادث عراق پرداختند و گفتند: عراق روزهای سخت و تلخی را در حال پشت سر گذاشتن است. متاسفانه مردم این کشور در درگیری با عناصر داعش کشته، آواره و مورد تجاوز قرار می‎گیرند.


آنان در بررسی علل وقوع چنین رویدادهای ناگواری در عراق بیان داشتند: عدم وجود مدیریت قوی در اداره دولت، فساد مالی به خصوص در ارتش و اعتماد به عناصر سابق که هیچ احساس ملی‎گرایی ندارند، سبب ایجاد چنین رویدادهای ناگواری در عراق شده است.


استادان حوزه علمیه نجف حضور مرجعیت و هوشیار آن در مسائل عراق را موجب محافظت از این کشور خواندند و تصریح کردند: فتوای وجوب کفایی جهاد که حضرت آیت الله سیستانی علیه تروریست‎ها صادر کرد سبب حفظ جان، ناموس و اموال بسیار از مردم عراق شد.


آنان با تاکید بر حفظ وحدت خاطرنشان ساختند: برخی از سیاستمداران، احزاب و جریان‎ها منافع شخصی را بر منافع ملت عراق ترجیح می‎دهند که این مسأله سبب ایجاد فساد در بین آنان شده است. هنگامی می‎توان در برابر تجاوز جریان‎های تروریستی ایستادگی کرد که مصالح شخصی و حزبی کنار گذاشته شود و همه به فکر ملت عراق باشند.


استادان حوزه علمیه نجف ادامه دادند: بعد از اینکه مرجعیت روح جهاد، مشارکت و عدم ناامیدی را به مردم تلقین و زنده کرد، برخی از دولت‎های همسایه با دخالت در مسائل عراق می‎خواهند مانع از ورود مرجعیت شیعه به حکومت این کشور شوند. آنان می‎پندارند که مرجعیت حقی در ورود به مسائلی که مختص به این مردم است را ندارد.


آنان در جواب سخن پراکنی برخی از دولت‎های مجاور عراق مانند عربستان و قطر مبنی بر عدم دخالت مرجعیت در مسائل سیاسی این کشور گفتند: این گونه سخنان از عقده قدیمی نشأت می‎گیرد، آنان می‎خواهند مرجعیت شیعه در نجف و علمای آن را منزوی سازند.


استادان حوزه علمیه نجف اشرف خطاب به آیت الله سیستانی بیان داشتند: ما از مرجعیت شیعه حمایت می‎کنیم و از آیت الله سیستانی می‎خواهیم که بدون توجه به سخن پراکنی برخی از افراد و دولت‎‌ها به مسیر خود ادامه دهد./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات