۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۱۵۰۳۲

برگزاری جشنواره عید در انگلیس با هدف مبارزه با تصورات غلط درباره اسلام

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان انگلیس با برپایی یک جشنواره چهار روزه به مناسبت عید سعید فطر، ضمن گردهم آوردن مسلمانان با تصورات نادرست در مورد اسلام مقابله می‌کنند.
انگليس

 

چبه گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان انگلیس با برپایی یک جشنواره چهار روزه به مناسبت عید سعید فطر، ضمن گردهم آوردن مسلمانان با تصورات نادرست در مورد اسلام مقابله می‌کنند.

 

این جشنواره روز پنج‌شنبه در «لینکلن‌شر» انگلیس آغاز به کار کرد و ضمن گردهم آوردن مسلمانان و برگزاری برنامه‌های مختلف به تصحیح تصورات نادرست در مورد اسلام و مسلمانان می‌پردازد.


در این جشنواره موضوعات مختلفی مثل فرقه‌گرایی در انگلیس، مقابله با افراط‌گرایی و مسائل روزمره زندگی مسلمانان در قالب برنامه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.


سخنرانی رهبران مسلمان و شخصیت‌های غیرمسلمان، برگزاری نشست‌ها، میزگردها و برنامه‌های تفریحی از جمله فعالیت‌های در نظر گرفته شده در این جشنواره است.


دلاور حسین، از مسؤولان برگزاری این برنامه می‌گوید: مسلمانان طیف گسترده‌ای هستند و علایق متفاوتی دارند و نباید همه آن‌ها را دارای تفکری یکسان تلقی کرد.


جمعیت اسلامی بریتانیا با برگزاری این برنامه برای پنجمین سال پیاپی سعی دارد تا مسائل مربوط به مسلمانان در جامعه بریتانیا را مورد بررسی قرار دهد.


حدود 5 هزارنفر در این جشنواره  که تا فردا، 12 مرداد، ادامه خواهد داشت، حضور دارند./982/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات