۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۱۵۳۴۶

استعفای وزیر مسلمان کابینه انگلیس در اعتراض به سیاست‎های این کشور در قبال غزه

خبرگزاری رسا ـ نخستین وزیر مسلمان کابینه دولت انگلیس در اعتراض به سیاست‎های دولت دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور در قبال حوادث غزه و سکوت در برابر جنایت‎های انگلیس از مقام خود استعفا کرد.
غزه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، سعید وارسی، نخستین بانوی مسلمان که به عنوان وزیر مشاور در کابینه دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس فعالیت می کرد با غیرقابل دفاع خواندن "رویکرد و زبان"  دولت این کشور در قبال قتل عام مردم غزه از نظر اخلاقی از مقام خود استعفا کرد.
 
منزیس کمپبل، رهبر سابق حزب لیبرال دموکرات انگلیس در این ارتباط می گوید: استعفای وارسی در حقیقت نشان دهنده نارضایتی و خشم موجود در پارلمان و سایر بخش های کشور در ارتباط با موضع کنونی دولت انگلیس در قبال موضع غزه است.  
 
شجاع شفیع، رییس شورای مسلمانان انگلیس، بزرگترین گروه اسلامی فعال در این کشور نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد که وارسی یک موضع اصولی اتخاذ کرده و از جانب انسانیت سخن گفته است.
 
این در حالی است که جورج اوزبرن، وزیر اقتصاد انگلیس که از چهره های نزدیک به دیوید کامرون محسوب می شود استعفای بانوی مسلمان کابینه انگلیس را از سمت خود "ناامیدکننده و غیرضروری" خواند.
 
سعیده وارسی، وکیل 43 و دختر یک کارگر مهاجر پاکستانی است و از سال 2010 میلادی تاکنون در کابینه دیوید کامرون عضویت داشته است.
 
وی در نامه استعفا خود نوشت: از دیدگاه من سیاست و رویکرد دولت انگلیس در ارتباط با فرایند صلح خاورمیانه و بحران اخیر غزه از نظر اخلاقی غیرقابل توجیه بوده، در چارچوب منافع ملی انگلیس نیست و در بلند مدت تاثیر منفی بر وجهه کشور ما در سطح داخلی و بین المللی خواهد گذاشت.
 
سعیده وارسی در ادامه نامه استعفای خود می نویسد: من باید بتوانم با تصمیمات و مواضعی که اتخاذ می کنم زندگی کنم و به همین دلیل فکر می کنم که در حال حاضر نمی توانم که به فعالیت خود در دولت انگلیس ادامه بدهم.
 
نخستین وزیر مسلمان کابینه انگلیس دقیقا در نخستین روز عملی شدن آتش بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی استعفای خود را اعلام کرد.
 
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، که به دلیل خودداری از محکوم کردن کشتار شهروندان غیرنظامی غزه به وسیله رژیم صهیونیستی از سوی حزب کارگر نیز مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، در زمان انتشار خبر استعفای سعیده وارسی از مقام خود در تعطیلات به سر می برد و هنوز در این ارتباط واکنشی از خود نشان نداده است.  
 
استعفای سعیده وارسی، نخستین بانوی مسلمان که به عنوان مشاور وزیر در کابینه دولت انگلیس فعالیت می کرد یادآور استعفای دو مقام ارشد دولت این کشور در سال 2003 میلادی در اعتراض به اشغال عراق از سوی نیروهای انگلیسی و آمریکایی است./990/ب902/د
ارسال نظرات