۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۱۵۴۵۷
آیت الله قبلان:

اندیشه تکفیری موجودیت اسلام را با خطر مواجه کرده‌ است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تاکید کرد که اندیشه تکفیری موجودیت اسلام را با خطر جدی مواجه کرده است.
آيه الله قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، امروز در دیدار با گروهی از جنبش مردمی لبنان با انتقاد از ترویج فضای تفرقه و خشونت در کشورهای اسلامی، تصریح کرد: با وجود اینکه دشمن همه تلاش خود را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان به کار گرفته است هیچ چیزی نمی‌تواند برادری مسلمانان را تحت الشعاع قرار دهد.

 

وی افزود: تلاش برای ایجاد فضای همزیستی و دوستی بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف می‌تواند نقشه‌های دشمن را در برافروختن تعصبات مذهبی و اندیشه‌های تکفیری و تروریستی خنثی سازد.

 

این عالم لبنانی با ابراز نگرانی از مباح شمردن ناموس و جان و مال مسلمانان از سوی گروه‌های تکفیری، گفت: افزایش اندیشه  تکفیری موجودیت اسلام را با خطر اساسی مواجه کرده است و مقابله با این امر نیازمند هوشیاری و آگاهی همه مسلمانان نسبت به توطئه‌های دشمنان است.

 

آیت الله قبلان، هدف قرار دادن ارتش لبنان از سوی تکفیری‌ها در منطقه عرسال و تلاش برای ایجاد امارت تکفیری در این منطقه را نیز هشداری جدی برای آینده لبنان برشمرد و خاطرنشان کرد: ارتش لبنان نیازمند حمایت طیف های مختلف جامعه و جریان‌های سیاسی با رویکرد متفاوت است تا بتواند به وظیفه ملی خود در حفظ تمامیت ارضی لبنان عمل کند.

 

وی تصریح کرد: پروژه‌ای درصدد ایجاد آشوب و ناامنی در مناطق مختلف لبنان است تا بدین وسیله بتواند فتنه‌انگیزی خود در سایر کشورها را در لبنان نیز تکرار کند./983/ب902/د

ارسال نظرات