۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۱۵۴۶۴

انتقال کودکان زخمی غزه برای معالجه به استان اونتاریو کانادا

خبرگزاری رسا ـ استان اونتاریو در کانادا اعلام کرد که کودکان فلسطینی را که بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مجروح شده‎اند، معالجه می‎کند.
کودک مجروح فلسطيني
 
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که آمار شهدا و زخمی های حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به غزه در حال افزایش است استان اونتاریو در کانادا اعلام کرد که کودکان زخمی فلسطینی را معالجه می کند.  
 
اریک هاسکینز، وزیر بهداشت استان اونتاریو کانادا در بیانیه ای در همین ارتباط اعلام کرد: گزارش های خبری جدیدی که نشان دهنده کودکان مجروح فلسطینی است واقعا تاسف برانگیز است. من به عنوان فردی که پیش از این نیز در مناطق جنگی به معالجه مجروحان پرداخته ام درک عمیقی از تاثیرات مخرب جنگ بر روی کودکان دارم.  
 
وزیر بهداشت استان اونتاریو کانادا در اطلاعیه خود خاطرنشان کرده است که با بیمارستان ها و دولت مرکزی کانادا صحبت خواهد کرد تا امکانات لازم را برای معالجه کودکان مجروح فلسطینی فراهم کنند.
 
اریک هاسکینز در بیانیه خود خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که تمامی ما یک مسوولیت اخلاقی در ارتباط با کودکان فلسطینی داریم.
 
تلاش برای انتقال کودکان مجروح فلسطینی به کانادا از هفته گذشته و زمانی آغاز شد که عزالدین ابوالعیش، یکی از پزشکان و نویسندگان ساکن در کانادا که سه دختر خود را در جنگ سی و سه روزه غزه از دست داده است در مقاله ای از مردم کانادا درخواست کرد که کودکان فلسطینی را برای معالجه به این کشور منتقل کنند.
 
دکتر ابوالعیش، استاد فعلی دانشگاه تورنتو کانادا یک پزشک فلسطینی است که در اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا در نوار غزه به دنیا آمده است.
 
پس از انتشار مقاله دکتر ابوالعیش در یکی از روزنامه های کانادا موجی از حمایت از پیشنهاد انتقال کودکان مجروح فلسطینی به کانادا در این کشور به راه افتاد.
 
منابع بیمارستانی در غزه تعداد قربانیان حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به نوار غزه را 1868 شهید و نزدیک به 10 هزار مجروح اعلام کردند که بیشتر آنان را شهروندان عادی و غیرنظامی تشکیل می دهند./990/ب902/د
ارسال نظرات