۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۱۵۸۳۷
در نامه‌ای به پادشاه عربستان؛

آیت الله قبلان خواستار آزادی آیت الله نمر شد

خبرگزاری رساـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در نامه‌ای به پادشاه عربستان خواستار لغو حکم اعدام یکی از علمای عربستان شد.
شيخ نمر باقر النمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با ارسال نامه‌ای به ملک عبدالله پادشاه عربستان خواستار صدور حکم عفو عمومی برای آیت الله نمر باقر النمر شد.

 

وی در این نامه تصریح کرده است که آزاد کردن آیت الله نمر از سوی پادشاه عربستان می‌تواند در ترویج رویحه برادری و تعاون بین مسلمانان و ایجادفضای محبت و دوستی در جهان اسلام تاثیر گذار باشد.

 

آیت الله قبلان آزادسازی این عالم شیعه عربستانی را شروعی برای حل مشکلات مسلمانان با گفت‌وگو و رایزنی عنوان کرد و گفت: با توجه به خطرناک بودن مرحله کنونی و وجود مشکلات و بحران‌های بی شمار در منطقه که وحدت مسلمانان را با خطر مواجه کرده است، حکومت‌ها باید از دامن زدن به فضای متشنج کنونی اجتناب کنند.

 

گفتنی است رژیم آل سعود آیت الله نمر را به اتهاماتی واهی از قبیل فتنه مذهبی ، تشکیل جلسه با مجرمان فراری ، ترویج کشتار شهروندان و نیروهای پلیس، تخریب مساجد و دخالت در امور سایر کشورها به اعدام محکوم کرده است./983/ب903/د

ارسال نظرات