۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۱۶۴۶۴
در پاسخ به خواسته آیت الله سیستانی؛

حیدر العبادی: فساد مالی و اداری را ریشه کن می‎کنم

خبرگزاری رسا ـ مامور تشکیل کابینه در عراق، بر فرمانبری از مراجع تقلید تأکید کرد و اظهار داشت که با همه وجود به مبارزه با فساد مالی و اداری و تروریم خواهد پرداخت.
حيدر العبادي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حیدر العبادی، مأمور تشکیل کابینه در عراق پس از تأکید حضرت آیت الله سیستانی بر لزوم مبارزه دولت جدید با فساد مالی و اداری، با صدور پیامی اظهار داشت به رهنمودهای مرجعیت تقلید کاملا پایبند است.

 

در این پیام آمده است: بنده به مبارزه با فساد و ریشه کن کردن آن پایبند هستم چرا که این مساله از برنامه های اصلی دولت ما به شمار می آید، همچنانکه درصدد از بین بردن پدیده های نامطلوب در جامعه هستیم تا کشور به سوی امنیت گام بردارد.

 

وی همچنین بر جذب قشرهای مختلف مردم و متحد ساختن عراقی ها برای نابودی تروریسم و ساخت کشور تأکید کرد.

 

مامور تشکیل کابینه عراق از دعوت مرجعیت تقلید از گروه های سیاسی برای همکاری با وی جهت تشکیل دولت جدید تقدیر کرد و افزود: مرجعیت دینی انگیزه بزرگی برای تشکیل دولت بر اساس توانایی، پاکی و رهایی کشور از مشکلات امنیتی، سیاسی و اقتصادی کنونی به شمار می آید.

 

گفتنی است حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی که مواضع این مرجع تقلید را در خطبه های نماز جمعه بیان می کند، در خطبه های نماز جمعه امروز، مبارزه با فساد اداری و مالی را از اولویت های دولت جدید دانست.

 

وی همچنین همکاری گروه های سیاسی با حیدر العبادی برای تشکیل دولت جدید را خواستار شده بود./980/ب902/

ارسال نظرات