۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۱۶۵۳۰

تظاهرات مردم لندن در اعتراض به محاصره نوار غزه

خبرگزاری رسا ـ صدها تن از مردم لندن، پایتخت انگلیس در اعتراض به محاصره نوار غزه تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.
غزه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد زیادی از فعالان حقوق بشر در انگلیس با برگزاری تظاهراتی نمادین، اعتراض خود را به محاصره اقتصادی نوار غزه ابراز کردند.
 
معترضان انگلیسی حاضر در تظاهرات لندن جعبه های کوچکی در مقابل پارلمان این کشور قرار داده و با داخل شدن به این جعبه‌ها اعتراض خود را به وضعیت شهروندان فلسطینی گرفتار در غزه نشان دادند.   
 
تجمع اعتراض آمیز مردم انگلیس در شهر لندن از سوی سازمان Oxfam، یکی از سازمان های فعال در ارسال کمک های انسان دوستانه فوری که تلاش دارد در بازسازی غزه نیز مشارکت داشته باشد، سازماندهی شده بود.
 
موسسه خیریه Oxfam هشدار داده است که بازسازی کامل غزه بدون رفع محاصره نژادپرستانه اسرائیل از این منطقه غیرممکن است.
 
لیزا راثرفورد، سخنگوی Oxfam که در تظاهرات اعتراضی ساکنان شهر لندن، پایتخت انگلیس در اعتراض به محاصره غزه از سوی اسرائیل نیز شرکت کرده بود، هدف از برگزاری چنین تظاهراتی را ایجاد آگاهی در افکار عمومی نسبت به رنجی عنوان کرد که فلسطینیان ساکن نوار غزه تحمل می‌کنند.
 
وی با اشاره به جعبه های کوچکی که معترضان انگلیسی در مقابل پارلمان این کشور قرار دادند، گفت: هدف ما از این کار نشان دادن این حقیقت بود که مردم فلسطین به وسیله محاصره همه جانبه گیر افتاده اند.
 
سخنگوی سازمان خیریه Oxfam افزود: وارد شدن تعدادی از افراد به داخل جعبه‌های کوچک نشان دهنده محدودیت‌های فلسطینیان ساکن نوار غزه است.
 
نیشانت پاندی، رییس دفتر Oxfam در مناطق اشغالی نیز در سخنانی تاکید کرد: جامعه بین المللی در صورتی که دست به هیچ اقدامی نزده و شاهد ادامه محاصره غزه باشد رنج بیشتری را به فلسطینیان ساکن در غزه تحمیل کرده و گناهکار است.    
 
برآوردهای سازمان خیریه Oxfam نشان می‌دهد که 80 درصد از مردم غزه نیازمند کمک‌های انسان دوستانه بوده و با کمبود برق و آب بهداشتی دست به گریبان هستند./990/ب902/ک
ارسال نظرات