۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۱۶۵۶۱
سازمان عفو بین الملل:

محکومیت خطیب جمعه الاحساء رسوایی بزرگی برای عربستان است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس سازمان عفو بین الملل با انتقاد از مسوولان دستگاه قضایی عربستان سعودی، محکومیت سنگین خطیب جمعه الاحساء عربستان را رسوایی بزرگی برای این کشور توصیف کرد.
شيخ توفيق العامر خطيب جمعه الاحساء عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید ابومدوحه نایب رییس سازمان عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال افریقا، حکم دادگاه عربستان در محکومیت خطیب جمعه الاحساء را رسوایی بزرگی خواند و گفت: شیخ العامری جریمه بسیار سنگینی را برای یک انتقاد ساده از خانواده آل سعود متحمل شده است.

 

سعید ابومدوحه با تاکید بر لزوم آزادی هرچه سریع‌تر خطیب جمعه الاحساء، افزود: انتقاد مسالمت‌آمیز از مسوولان حکومتی عربستان توجیه مناسبی برای زندانی کردن فعالان این کشور نیست و شیخ توفیق العامری آخرین مورد از روحانیون شیعه است که چنین جریمه سنگینی را تحمل می‌کند.

 

این در حالی است که تعداد زیادی از فعالان شیعه خواستار اصلاحات سیاسی در عربستان به علت مشارکت در تجمعاتی در سال‌های اخیر به احکام سنگینی محکوم شده‌اند. این تجمعات با دخالت نیروهای امنیتی به درگیری و کشته شدن  بیست تن انجامیده است.

 

گفتنی است شیخ توفیق العامری، خطیب جمعه الاحساء در حکمی از سوی دستگاه قضایی رژیم آل سعود به هشت سال زندان و ممنوعیت مادام العمر از سخنرانی در این کشور محکوم شد./983/ب903/ک

ارسال نظرات