۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۱۶۶۹۵

مسلمانان کانادا پنجاهمین سالگرد افتتاح مسجد اونتاریو را جشن می‎گیرند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان استان اونتاریو در کانادا این هفته پنجاهمین سالگرد افتتاح نخستین مسجد خود را که دومین مسجد این کشور نیز به شمار می‎رود جشن می‎گیرند.
نخستين مسجد استان اونتاريو کانادا که پنجاه سال پيش ساخته شده است
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری On Islam، مسلمانان ساکن در استان اونتاریو کانادا سالگرد ساخت نخستین مسجد این استان در شهر لندن را جشن می گیرند.
پروژه ساخت نخستین مسجد استان اونتاریو پس از سکونت 12 خانواده از مهاجران لبنانی در شهر لندن کانادا و به دلیل نیاز آنان به مکانی برای برگزاری نماز جماعت ساخته شد. 
مهاجران مسلمان تازه وارد به کانادا ابتدا یک منزل مسکونی را خریداری کرده و سپس آن را تخریب کردند تا بر روی ویرانه های آن نخستین مسجد استان اونتاریو را بنا کنند.
این مسجد در زمان افتتاح تنها مسجد اونتاریو و دومین مسجد در سراسر کانادا محسوب می شد. تنها مسجد کانادا در آن زمان واقع در شهر ادمنتون این کشور بود و افتتاح نخستین مسجد اونتاریو مسلمانان بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کرد. 
منیر القاسم، یکی از مسلمانان ساکن در شهر لندن استان اونتاریو کانادا در این ارتباط می گوید: وقتی مسلمانان از سایر نقاط دنیا وارد این شهر می شوند نخستین مکانی که در مورد آن سوال می کنند همین مسجد است.
نخستین مسجد استان اونتاریو کانادا در پنجاه سال گذشته توسعه بسیاری یافته و یک مدرسه اسلامی نیز در سال 1996 به آن افزوده شده است. هم اکنون دو مسجد دیگر نیز در شهر لندن استان اونتاریو کانادا وجود دارند و حدود 30 هزار مسلمان ساکن در این شهر برای برگزاری نماز جماعت و آشنایی با سایر همکیشان خود از آنها استفاده می کنند.
گفتنی است مسلمانان حدود 2.8 درصد از جمعیت 32.8 میلیون نفری کانادا را تشکیل داده و اسلام دومین دین بزرگ در این کشور محسوب می شود./990/ب902/ک
ارسال نظرات