۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۱۶۸۲۹

تجمع مسلمانان انگلیسی در اعتراض به مسدود شدن حساب بانکی حامیان غزه

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان انگلیسی در اعتراض به مسدود شدن حساب بانکی حامیان غزه در این کشور از سوی یکی از بانک‎های این کشور یک تجمع اعتراض‎آمیز برگزار کردند.
بانک انگليسي HSBC
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری On Islam، دهها تن از مسلمانان انگلیسی در مقابل یکی از مساجد شهر لندن، پایتخت این کشور تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به اقدام بانک HSBC در مسدود ساختن حساب بانکی سازمان های اسلامی و افراد حامی غزه اعلام کنند.
مسجد Finsbury Park که مسلمانان در مقابل آن تجمع کردند یکی از چندین سازمان اسلامی است که بانک HSBC قصد دارد تا دو ماه آینده حساب آن را مسدود کند.
مسلمانان انگلیسی می گویند که حمایت سازمان های اسلامی و برخی اشخاص صاحب نام مسلمان از مردم غزه باعث مسدود شدن حساب آنان در بانک HSBC شده است.
 سازمان اسلامی Ummah Welfare Trust در نامه‌ای به بانک انگلیسی مسدود کننده حساب مسلمانان هشدار داده است: اگر بانک HSBC همچنان در مسدود ساختن حساب موسسات اسلامی و خیریه ای که به غزه کمک می کنند اصرار داشته باشد مسلمانان نیز حساب‌های خود را به بانک دیگری منتقل خواهند کرد.
 نیاد Cordoba، یک اندیشکده مستقل که در جهت گسترش گفت و گو میان ادیان و ایجاد همزیستی مثبت میان شهروندان انگلیسی تلاش می کند نیز اعلام کرد که حساب بانکی عنس تکریتی، بنیانگذار و رییس این بنیاد و اعضای خانواده وی نیز قرار است در آینده نزدیک به وسیله بانک HSBC مسدود شود.
 عنس تکریتی یکی از فعالان شناخته شده حامی فلسطین در انگلیس بوده و متهم به عضویت در اخوان المسلمین است، اتهامی که خود وی آن را رد می کند./990/ب902/ک
ارسال نظرات