۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۱۷۷۶۵
ظریف:

مبارزه با تروریسم در عراق نیاز به وحدت سیاسی و تفکر اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ وزیرخارجه کشورمان، شب گذشته در منزل رییس ائتلاف «همپیمانی ملی» با رهبران سیاسی مختلف عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شب گذشته محمدجواد ظریف در منزل ابراهیم الجعفری با رهبران سیاسی احزاب و ائتلاف‌های مختلف عراقی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 

در بیانیه دفتر ابراهیم الجعفری که دقایقی پیش صادر شده، آمده است: شب گذشته در دیدار وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه وی با رهبران سیاسی عراق، در مورد لزوم گسترش روابط بین دو کشور و حرکت در راستای منافع مشترک و مبارزه با خطراتی که امنیت و ثبات کشورهای منطقه را تهدید می‌کند بحث و گفت‌و‌گو شد.

 

در این دیدار ابراهیم الجعفری بر ضرورت وحدت در جهت مواجهه با تهدیدات مشترک و مقابله با سازمان‌های تروریستی تأکید کرد و از سازمان ملل، اتحادیه عرب و تمامی کشورها خواست تا در مبارزه با تروریسم در کنار عراق بمانند.

 

همچنین محمدجواد ظریف، وزیرخارجه کشورمان نیز با تأکید بر اینکه ایران در مبارزه با تروریسم و خطرات پیش روی عراق، حریص است، گفت: تروریسم در عراق تمامی جهان با مذاهب، فرق و طوائف مختلف را تهدید می‌کند.

 

وی ادامه داد: مبارزه با تروریسم در عراق، فقط مقابله نظامی نیست، بلکه به وحدت سیاسی نیز احتیاج دارد، همچنین به بالا بردن ضریب امنیتی و تفکر اسلامی که با افکار انحرافی داعش مقابله کند، نیاز داریم.

 

طبق بیانیه صادره از دفتر ابراهیم الجعفری، در این دیدار، اشخاصی چون «آرام الشیخ محمد» معاون رییس پارلمان، «اسامه النجیفی» رییس سابق پارلمان، محمد الهاشمی، صالح المطلک، خالد العطیة، محمود المشهدانی، ضیاء الاسدی و دیگر رهبران شیعه و سنی و کرد عراق حضور داشتند./980/ب102/د

ارسال نظرات