۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۱۸۰۶۸

بازگشایی نمادین مدارس غزه با قرائت سوره فاتحه برای کشته‌شدگان

خبرگزاری رسا ـ ده‌ها کودک فلسطینی در غزه صبح یکشنبه در حیاط مدرسه به صف ایستادند و سرود ملی فلسطین را خواندند.
مدارس غزه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ده‌ها کودک فلسطینی در غزه صبح یکشنبه در حیاط مدرسه به صف ایستادند اما امسال، کلاس درس شروع نشد.

در عوض کودکان، سوره فاتحه را برای بیش از 2100 فلسطینی کشته شده در عملیات نظامی 48 روزه رژیم اسرائیل علیه غزه، قرائت کردند و پس از آن به کلاس‌هایی برگشتند که مملو از خانواده‌هایی است که در اثر این جنگ، آواره شده‌اند و به مدارس سازمان ملل پناه آورده‌اند.

امین الکیلانی، کودک 11 ساله‌ای است که به همراه خانواده‌اش در این مدرسه زندگی می‌کند. آن‌ها خانه خود در بیت حانون در شمال غزه را بر اثر بمباران‌های رژیم اسرائیل از دست داده‌اند.

او می‌گوید: من دوست ندارم در مدرسه زندگی کنم. دلم می‌خواست اینجا درس می‌خواندم و بعد به خانه می‌رفتم.

به گزارش صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، امین یکی از نیم میلیون کودک غزه است که امسال نمی‌تواند، به سر کلاس درس برود.

یونیسف روز یکشنبه اعلام کرد: کلاس‌های درس، امسال به دلیل حملات اسرائیل بسته خواهند ماند و حدود 500 هزار کودک از حق تحصیل محروم می‌مانند.

در روز بازگشایی نمادین یکی از مدارس سازمان ملل در غزه، دختربچه‌ای بدون داشتن لباس مدرسه شعری خواند و پسربچه دیگری نیز سرودی را قرائت کرد.

یک نوجوان 17 ساله فلسطینی می‌گوید: می‌خواستم امسال دیپلمم را بگیرم. اما همه‌چیز عوض شده، مدرسه تعطیل شده و دوستم به خاطر جراحت در بیمارستان است. من می‌خواهم درسم را بخوانم.

در حال حاضر مدارس تحت اداره آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد(UNRWA)، محل زندگی بیش از 300 هزار نفر از مردم غزه هستند که نیمی از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند و با وجود حضور چنین جمعیتی در مدارس، امکان برگزاری کلاس‌های درس وجود ندارد.

بنابر گزارش سازمان ملل، در این جنگ بیش از 2100 نفر از مردم غزه جان خود را از دست دادند که 478 نفر آن‌ها کودک بودند.

یونیسف، یونسکو و سازمان بین‌المللی نجات کودکان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: کودکان فلسطینی در غزه امسال تابستان خطرناکی داشتند و حتی نمی‌توانستند بیرون بروند و بازی کنند. اکنون مدرسه رفتن برای این کودکان آسیب‌دیده امری ضروری است و نقش مهمی در درمان آن‌ها خواهد داشت./982/د101/ک
منبع: ایکنا

ارسال نظرات