۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۱۸۴۵۷

آیت الله نابلسی از عملی نشدن وعده‌های عربستان انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) صیدای لبنان با انتقاد از عملی نشدن وعده‌های عربستان سعودی برای کمک نظامی به ارتش این کشور، گفت: عدم حمایت از ارتش لبنان با هدف تضعیف مقاومت اسلامی دنبال می‌شود.
علامه شيخ عفيف نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدا لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، با انتقاد از عملی نشدن قول و قرارهای برخی کشورهای عربی مبنی بر کمک چند میلیارد دلاری به ارتش لبنان، خاطرنشان کرد: مردم لبنان حق دارند نسبت به عدم اتخاذ اقدامات جدی برای مبارزه با تروریسم و همچنین حل مشکلات اقتصادی و سیاسی معترض باشند.

 

وی افزود: عدم انتخاب رییس جمهور آینده لبنان می‌تواند وضعیت معیشتی و امنیتی مردم را بیش از پیش بغرنج سازد.

 

این عالم لبنانی از عدم توجه مسؤولان و سیاستمداران به خواسته‌های به حق مردم انتقاد کرد و گفت: برای بازیابی آرامش و امنیت لبنان از خطر گروه‌های تکفیری نمی‌توان به شعارها و سخنان زیبای دولتمردان بسنده کرد بلکه مقابله با تروریسم نیازمند اقدامات عملی جدی است.

 

آیت الله نابلسی تصریح کرد: برخی در لبنان به دنبال تضعیف ارتش هستند تا نتواند از این کشور در مقابل رژیم صهیونیستی محافظت کند. عدم تجهیز ارتش لبنان به سلاح‌های پیشرفته در نبرد با داعش و سایر گروه‌های تکفیری خیانت بزرگی به لبنان و با هدف تضعیف مقاومت دنبال می‌شود.

 

وی حضور نظامی حزب الله لبنان در سوریه را تصمیمی بسیار هوشمندانه برای مبارزه با تروریسم توصیف کرد و گفت: اگر اقدامات مقاومت اسلامی در مقابله با تروریسم نبود امروز لبنان به صحنه جنایتگری و خونریزی تکفیری‌ها تبدیل شده بود و شاهد جنگ‌های طایفه‌ای در مناطق مختلف این کشور بودی./983/ب901/د

ارسال نظرات