۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۱۹۳۴۳

کتاب «احسن القصص» در تبریز رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از کتاب «احسن القصص» نوشته سیّدابوالفضل مولانا با حضور جمعی از مسؤولان در محل بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد.
کتاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمّدطاهری خسروشاهی، از پژوهشگران ادبی و تاریخی تبریز در مراسم رونمایی از کتاب «احسن القصص» با تشریح ویژگی‌های شخصیتی و علمی مؤلف اظهار داشت: استاد حاج سید ابوالفضل مولانا؛ پیر صاحبدلی است که با رشحات قلمی و انفاس خجسته کلامی خویش، مشتاقان را به تماشای باغ سبز عشق می برد و قصّه ها از شوریدگانی می گوید که به دیدار مولانا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف راه یافته اند.


وی افزود: حاج سیدابوالفضل مولانا، در حیات پرفراز و نشیبش، نه در گوشه ای دنج نشست و نه خود را تماماً به خلوتی عالمانه و زاهدانه سپرد، بلکه جلوتی پیوسته با خلق و درگیر با مسائل جامعه داشت و اگرچه اهل کتاب و مدرسه بود، اما مرزهای دانایی و تجربه­اش را به خطوط و سطور کتاب محدود نکرد.


همچنین علی اکبر صفی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه کتاب و نقش آن در توسعة فرهنگی جوامع اظهار داشت: یکی از زیباترین لحظه ها در دوران مسؤولیتم حضور در محافلی است که به نام کتاب برگزار می شود، کتاب نتیجه یک عمر تلاش و کوشش انسان بزرگی است که حاصل عمر خود را در قالب یک اثر مکتوب عرضه می کند.


وی با بیان این‌که بهترین کتابخانه ها و برترین مؤلفان متعلق به عالم اسلام و به ویژه جهان تشیّع است، به پیشینه برجسته تبریز در راه اندازی کتابخانه اشاره کرد و گفت: کتاب «احسن القصص» در حوزه دین باوری و گسترش اندیشه های ناب شیعی، جوانان استان را در انتخاب راه روشن آینده بر مبنای اعتقادات مذهبی، مساعدت خواهد کرد.


همچنین سیدابوالفضل مولانا مؤلف کتاب ضمن قدردانی از حضور میهمانان در مراسم رونمایی از کتاب «احسن القصص» گفت: تألیف این کتاب با توسّل به حضرت صدیقه طاهره سلم الله علیها در رمضان سال 1390 خورشیدی آغاز شد و با همت و توجّه این بانوی بزرگ هم به پایان رسید.


عضو هیأت مؤسس بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الّه انگجی تبریز، با قدردانی از دست اندکاران انتشارات نور ولایت و همه کسانی که در نشر این اثر مشارکت داشته اند، گفت: امیدوارم خداوند این اثر را به فضل و کرم خویش قبول کند و آن را به عنوان ذخیره آخرت برای مؤلف قلمداد فرماید.


گفتنی است، سیدابوالفضل مولانا در سال 28 مرداد 1308 و در خاندان آل مولانا در بیت فقید سعید آیت الله حاج سیدعلی مولانا فرزند آیت الله سیدمحمدمولانای تبریزی چشم به جهان گشود./935/پ202/ق

ارسال نظرات