۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۱۹۳۵۶
تحقیقات جدید نشان داد؛

زنان محجبه اعتماد به نفس بیشتری دارند

خبرگزاری رسا ـ نتایج تحقیقات جدید که به وسیله مجله روانشناسی انگلیس منتشر شده نشان می‎دهد که زنان مسلمان محجبه در این کشور اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ظاهر خود داشته و کمتر از دیگر زنان تحت تاثیر تبلیغات رسانه‎های گروهی قرار می‎گیرند.
بانوان محجبه در انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج تحقیقات جدید در انگلیس نشان می‎دهد که زنان مسلمان محجبه در این کشور اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ظاهر خود داشته و کمتر از دیگر زنان تحت تاثیر تبلیغات رسانه‎های گروهی قرار می‎گیرند.
 این تحقیقات بر روی 587 زن مسلمان 18 تا 70 ساله در شهر لندن، پایتخت انگلیس صورت گرفته است.
زنان مسلمانی از بنگلادش، پاکستان، هندوستان و کشورهای عربی در این تحقیقات که نتایج آن به وسیله مجله روانشناسی انگلیس منتشر شده شرکت کردند.
نتایج این مطالعات همچنین نشان داده است که زنان محجبه مسلمان نسبت به زنانی که از حجاب استفاده نمی کنند کمتر به ظاهر خود و دیگران اهمیت می دهند.
 ویرن سوامی، یکی از نویسندگان ارشد مجله مطالعات روانشناسی انگلیس در این ارتباط می گوید: در مجموع نتایج تحقیقات جدید با مطالعاتی که در گذشته صورت گرفته همخوانی داشته و نشان می دهند که زنانی که لباس های غیرغربی می پوشند نسبت به زنانی که از لباسهای غربی استفاده می کنند، تصور بهتری نسبت به خود دارند.  
گفتنی است، نزدیک به 2 میلیون و 700 هزار مسلمان در انگلیس زندگی می کنند./990/ب903/ک
 
 
 
ارسال نظرات