۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۱۹۵۹۴

ماهنامه پوپک به پله 242 رسید

خبرگزاری رسا ـ دویست و چهل و دومین ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
شماره 242 ماهنامه پوپک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 242 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسؤولی علی کمساری ویژه شهریورماه 1393 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شکوفه‌های آسمانی»، «سرمقاله»، «جدول روزها»، «شعر و داستان»، «گفت‌وگو»، «مسافران بهشت»، «پیام‌های پوپکی»، «شعرک‌ها»، «یخچال»، «داستان»، «سلام پوپک‌جان» و «در باغ نهج‌البلاغه» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

در ذیل موضوعی با عنوان در باغ نهج‌البلاغه می‌خوانیم: کوله‌پشتی‌اش را روی شانه انداخت و با مادر خداحافظی کرد. از خانه تا باشگاه فاصله زیادی نبود؛ یا می‌دوید، یا می‌پرید و یا لی‌لی می‌رفت. او فقط به برنده‌شدن فکر می‌کرد. به خودش قول داده بود که باید اول شود. امروز، آخرین تمرین بود و فردا مسابقه داشت. مربی‌اش، آقای سعیدی از او خیلی راضی بود و همیشه می‌گفت: «محسن ورزشکار موفقی می‌شه!».

 

اما در راه برگشت از باشگاه اتفاق بدی افتاد و یک موتورسوار با او برخورد کرد. دکتر بعد از معاینه به او گفت دیگر نمی‌تواند به ورزش مورد علاقه‌اش ادامه دهد؛ چون ممکن است پایش بیش‌تر از این آسیب ببیند و این یعنی او دیگر به مسابقه فردا و هیچ مسابقه‌ای نمی‌رسید. بعد از چند ساعت که دردش کمتر شد، نگاهی به در و دیوار بیمارستان کرد و با ناراحتی به پدر گفت: «پس مدال طلا و قهرمانی چی می‌شه باباجون؟».

 

پدر با مهربانی یک قاشق از کمپوت گیلاس را در دهان محسن گذاشت و گفت: «پسر گلم! هیچ وقت نا امید نشو. درسته که تو قهرمانی رو از دست دادی و به آن نرسیدی؛ ولی الآن هم یه آقامحسن درس‌خون، زرنگ و با ادب هستی که من به داشتنش افتخار می‌کنم». حضرت علی علیه‌السلام فرموده‌اند: «اگر به آن‌چه می‌خواستی نرسیدی، از آن‌چه هستی نگران نباش!».

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «بفرمایید نوش جان!»، «سرگرمی»، «طنز تصویری»، «باغ سبز احکام»، «شعر»، «جدول»، «گل محمدی»، «عکس و حرف»، «میزگرد بچه‌ها» و «زنگ کتاب» اشاره کرد.

 

گل محمدی یکی دیگر از بخش‌های این ماهنامه است که دربردارنده داستان‌هایی از زندگی آیت‌الله سید محمود طالقانی رحمةالله علیه است که ذیل داستانی با عنوان اول مرا دستگیر کنید... آمده است: «عده زیادی از جوانان تهران به دعوت آقا سید محمود دور هم جمع شده‌اند تا یاد شهیدان انقلاب را گرامی بدارند. مأموران شاه که باخبر می‌شوند، آن‌ها را محاصره و دستگیر می‌کنند.

 

آقا که راضی نیست جوانان انقلابی تنها بمانند به مهاجمان می گوید: این جوان‌ها را من این‌جا آورده‌ام، اول مرا دستگیر کنید. مأموران که جرأت و اجازه دستگیرکردن او را ندارند چیزی نمی‌گویند؛ اما آقا با شجاعتی کم‌نظیر سوار ماشینی که دستگیرشدگان را در آن جای داده‌اند، می‌شود و با آنها به زندان می‌رود».

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «بیایید تماشای نمایش»، «سفر به آسمان»، «داستان»، «خاطرات یک اسیر»، «کبوتر نامه‌رسان»، «سفر(باغ) به ایران»، «بچه‌ها خبر»، «من ایرانی‌ام» و «یک قطره از تاریخ» به چشم می‌خورد.

 

دویست و چهل و دومین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی علی کمساری ویژه شهریورماه 1393 در 68 صفحه و به قیمت 2000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات