۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۱۹۷۷۳

تشدید تدابیر امنیتی در مرز عربستان سعودی با عراق

خبرگزاری رسا ـ عربستان سعودی با تشدید تدابیر امنیتی در مرزهایش با عراق، این اقدام را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حفاظت از این کشور در برابر عوامل نفوذی عنوان کرد.
گارد مرزي عربستان سعودي


به گزارش خبرگزاری رسا، عربستان سعودی با تشدید تدابیر امنیتی در مرزهایش با عراق این اقدام را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حفاظت از این کشور در برابر عوامل نفوذی عنوان کرد.

 

 خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از رسانه‌های سعودی گزارش داد که عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی می‌گوید ریاض ساخت حصاری چند لایه را در شمال این کشور آغاز کرده است.


 گفته می‌شود این حصار بخشی از طرحی امنیتی است که 900 کیلومتر از مرزهای شمال کشور را در بر می‌گیرد.

 

رسانه‌های عربستان سعودی گزارش دادند این حصارامنیتی پنج لایه می‌تواند شمار عوامل نفوذی، قاچاقچیان سلاح، مواد مخدر و احشام را به این کشور به صفر برساند.


بنابر این گزارش‌ها، این حصار امنیتی که دارای برج‌های دیده‌بانی، دوربین‌های دید در شب و 50 رادار است، منطقه حفر الباطن (Hafar al-Batin) در شمال شرق تا منطقه طریف (Turaif) در نزدیکی مرز اردن در شمال غرب را در بر می گیرد.


این اقدام ریاض در حالی اتخاذ شد که تهاجم شبه‌نظامیان تکفیری داعش علیه دولت بغداد در کشور همسایه عراق ادامه دارد .


بنابر گزارش‌هایی که در اواخر ماه اوت منتشر شد داعش وعده داده است که عید قربان (اوج مناسک سالانه حج) به عربستان سعودی حمله کند.


شبه‌نظامیان داعش در حال حاضر در سوریه و عراق ویرانی به بار آورده‌اند. تروریست‌های داعش در مناطقی که در این دو کشور به تصرف خود درآورده‌اند دست  به جنایات شنیعی زده‌اند و تعداد بسیاری از غیرنظامیان و نیروهای ارتش را اعدام کرده‌اند.


تروریست‎های تکفیری داعش در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از شرق سوریه و مناطق  شمال و غرب عراق را در اختیار دارند. این گروه تکفیری هم‌زمان با ادامه جنایات خود در عراق همه جوامع عراقی اعم از شیعه، سنی، کرد، مسیحی، کردهای ایزدی و دیگر گروه‌ها را تهدید کرده‌ است
./990/د102/ک

ارسال نظرات