۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۲۰۲۵۹

اذعان هیأت اعزامی اتحادیه اروپا به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه

خبرگزاری رسا ـ یک هیات رسمی پارلمان اروپا که در پی تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی، در بازدید از نوار غزه تاکید کرد: رژیم تل آویو علیه فلسطینیان بی‌دفاع مرتکب «نسل کشی» شده است.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک هیات رسمی پارلمان اروپا  که 13 عضو پارلمان اروپا را شامل می‌شود از اتحادیه اروپا خواسته است روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع و تحریم‌هایی علیه این رژیم اجرا کند چرا که تل آویو علیه مردم فلسطین مرتکب جنایات جنگی شده است.

 

مارتینا اندرسون، عضو ایرلندی پارلمان اروپا در این باره به خبرنگار پرس تی‌وی گفت: «من فکر نمی‌کنم وقتی شما به چگونگی توصیف نسل کشی فکر می‌کنید واژه‌ای برای توصیف واقعی آن بیابید؛ این مساله به عنوان نابودی جزئی یا کلی افراد تعریف می‌شود و چیزی که ما در غزه در فلسطین دیدیم نابودی فلسطینیان است.»

 

این هیات که به تازگی از خاورمیانه به بروکسل، پایتخت بلژیک بازگشته است همچنین غرب را به بی‌توجهی به جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان متهم کرده است.

 

این سیاستمداران همچنین تل آویو را به نقض مستمر قوانین بین‌المللی از طریق غصب اراضی فلسطینی به منظور احداث شهرک‌های اسرائیلی متهم کرده است.

 

نئوکلیس سیلیکیوتیس، عضو قبرسی پارلمان اروپا نیز گفت: بدون پایان یافتن سیاست شهرک سازی رژیم اسرائیل «تحقق صلح نه تنها در فلسطین بلکه در کل منطقه» میسر نخواهد شد.

 

جنگ اخیر غزه در 26 اوت با توافق آتش بس به میانجی‌گری مصر که پس از برگزاری مذاکرات در قاهره حاصل شد به پایان رسید.

 

اسرائیل بمباران غزه را از اوایل ژوئیه آغاز کرد و خسارات سنگینی به این منطقه وارد کرد. حدود 2 هزار و 140 فلسطینی که اغلب غیرنظامی بودند از جمله زنان و کودکان و کهنسالان در این تهاجم 50 روزه کشته و حدود 11 هزار فلسطینی نیز زخمی شدند.

 

اسرائیل می‌گوید 72 سرباز این رژیم در این جنگ کشته شدند اما حماس این تعداد را بیش‌تر اعلام کرده است./982/د102/ک

 

ارسال نظرات