۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۲۰۸۶۶

جمعیت غالب کشورهای اروپایی تا سال ۲۰۵۰ مسلمان خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مرکز تجارت بین‌المللی سازمان همکاری اسلامی گفت: بعضی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ مسلمانان اکثریت جمعیت بسیاری از کشورهای اروپایی را تشکیل خواهند داد.
جمعيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر رجا محمد عبدالله، مدیرعامل مرکز تجارت بین‌المللی سازمان همکاری اسلامی و رییس همایش تجاری کشورهای اسلامی، با بیان این مطلب افزود: مسلمانان در سال 2030، 27 درصد کل جمعیت 8.3 میلیاردی جهان را به خود اختصاص خواهند داد.

 

وی همچنین در تشریح دلایل و اهداف برگزاری پنجمین نمایشگاه و همایش بزرگ تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، اعلام کرد: زمان آن رسیده که اقتصاد اسلامی به موقعیت جهانی شایسته آن برسد.

 

وی افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که نرخ رشد جمعیت مسلمانان در دو دهه آینده دو برابر نرخ جمعیت غیرمسلمان باشد.

 

مدیرعامل مرکز تجارت بین‌المللی سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: اتحادیه اروپا و آمریکا از توسعه اقتصاد جهانی مسلمانان و رشد جمعیت آن‌ها به‌خوبی آگاه هستند. به همین دلیل اروپایی‌ها و امریکایی‌ها و دیگر کشورهای غیراسلامی در تلاش برای ارائه خدمات اسلامی از جمله تولیدات حلال، اوراق قرضه و محصولات مربوط به اقتصاد اسلامی هستند و در این عرصه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

محمد عبدالله گفت: اگر مسلمانان از فرصت‌های کنونی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استفاده نکنند، به‌زودی از رقابت در این عرصه عقب می‌افتند.

 

پنجمین نمایشگاه و همایش تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی 19 تا 23 آبان‌ماه امسال در مرکز تجارت جهانی کوالالامپور، پایتخت مالزی، برگزار می‌شود.

 

این گردهمایی سالانه که به عنوان یک سکوی رشد تجاری برای جهانی اسلام شناخته می‌شود امسال با موضوع «به سوی اقتصاد متعالی جهانی» برگزار می‌شود.

 

در این همایش مقامات مربوط به متخصصان، تولیدکنندگان و نمایندگان بیش از 200 سازمان و نهاد اسلامی در بیش از 50 کشور عضو سازمان همکاری حضور خواهند داشت./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات